Още по темата

Досега глоба от над 8000 евро дебне всеки, който пътува в Гърция. Причината за глобата е заради големия талон на колата. Ако не го носим в южната ни съседка, рискуваме да плащаме много. А в малкия талон, който носят шофьорите, липсват важни данни за колата.

В Гърция властите искат именно големия талон, за да проверят дали колата е наша собственост и ако не го носим със себе си, идва ред на глобите.

Заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Антон Гинев е имал среща с гръцкия посланик в България Димостенис Стоидис във връзка с преминаването на пътни превозни средства с българска регистрация през гръцката граница, съобщиха от министерството.

Гинев е изразил позицията на нашето ведомство, че

най-оптималният вариант за разрешаване на възникналия проблем, е преходният период за прилагането на мерки от гръцката държава да бъде удължен до края на годината.

През това време, българската страна поема ангажимента да извърши необходимите промени в нормативната уредба за собствеността на леките и товарни автомобили.

По време на срещата са били представени и други предложения на българската страна. Едно от тях е по време на крайпътните проверки на територията на Република Гърция, гръцките контролни органи да приемат нотариално заверено копие на част I на регистрационния талон и изискването да не важи за леките  автомобили и автобусите.

Според посланик Димостенис Стоидис има неясноти относно собствеността на лизинговите автомобили.

Ако колата ни е на лизинг, ние даже нямаме голям талон, а само негово копие. Копието обаче пред гръцките полицаи не важи.

Стоидис е обяснил още, че посолството на Гърция в София работи в посока за спешното разрешаване на конфликтната ситуация и че всички свързани страни с нея трябва да работят ефективно и в координация.

Христо Иванов научава за големия проблем и големите глоби около големия талон от медиите. Решава обаче да провери сам и изпраща запитване до консулския ни отдел в Гърция. Отговорът е категоричен, съобщава NovaNews.bg.

"За Гърция - по тяхна последна информация, голям талон е необходим по простата причина, че нашият малък талон не притежава необходимите атрибути, които изискват гръцките власти”, обяснява Христо Иванов.

"След разговори с колеги от Министерство на вътрешните работи, които в момента изготвят нов комплект документи за регистрация, доколкото знам, тези изисквания на гръцките колеги, ще бъдат удовлетворени”, твърди Димитър Ганев от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация”.

"Гръцкият посланик е поел ангажимент да се работи по изясняване не тези неточности и неясноти относно собствеността на лизинговите автомобили. Но как ще се реши този проблем, не мога да ви кажа”, коментира още Димитър Ганев.

По този казус разговорите с гръцките власти продължават.

Едно от възможните решения на проблема е малките талони да съдържат повече информация. Това обаче би означавало, че всички шофьори трябва да сменят старите си малки талони с нови.