Още по темата

Главният архитект на София Здравко Здравков отговори в „Здравей, България“ по NOVA на въпросите ще се застрояват ли градинки в междублокови пространства и ще се регулира ли височината на новите сгради в София, така че да не закриват гледката.

ВИЖТЕ НАЙ-ВИСОКИТЕ СГРАДИ В МОМЕНТА В СОФИЯ В ГАЛЕРИЯТА

„Законът, който беше приет в парламента, даде ясни регламенти докъде може да се изгражда високото строителство в София. Този закон беше приет през 2007 г. и за тези десет години строителството напредна много като технологии, като възможности, така че сградите започнаха да растат на височина. Нашата основна задача беше да дефинираме ясно къде могат да бъдат разположени, за да не се пръскат из целия град. Създадохме ясни правила”, заяви Здравков.

„Прие се едно ограничение от височина до 75 метра в града (21-25 етажа), над Околовръстния път – 50 метра, а в централната градска част – до 50 метра.

Това са зоните, които досега нямаха ограничение във височината, защото в повечето жилищни зони имаше ограничение, но в много други – не”, обясни главния архитект на столицата.

Небостъргачи над 200 м никнат в София, ето ги най-високите сгради

Той призна, че има инвеститори, които са в заварено положение и сега с всеки един от тях ще се преговаря отново. „В крайна сметка правилата важат оттук нататък“, подчерта той и уточни, че тези инвеститори „не са повече от пръстите на едната ми ръка“.

Относно протестите той обясни: „В „Младост” например има ограничение като жилищен комплекс максималната кота да е 26 метра за жилищни сгради. По продължението на бул. „Александър Малинов”, където е смесена и многофункционална зона, би могло да се направи и по-високо застрояване”.

Що се отнася до

проблема с паркирането около жилищните сгради в столицата,

Здравко Здравков обясни, че изискванията за сградите по сегашното законодателство е всеки един апартамент да има паркомясто. Проблем е обаче, че в много от случаите едно домакинство има повече от един автомобил.

„Ако продължаваме с тези нива да мобилизираме нашето общество, ще продължаваме да се чудим къде да ги сложим. Ние осигуряваме за автомобилите си по-голям комфорт, отколкото за самите себе си. Докато не променим начина на мислене, няма как да променим града си”, на мнение е Здравков.

Целия разговор гледайте във видеото горе.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.