Още по темата

Редица страни предприеха мерки за забрана на движението на дизелови превозни средства. От началото на октомври към тях се присъедини и Италия. 

У нас мнозина се зарадваха, че забранените в чужбина коли ще дойдат по-евтини в България, но това може би няма да се случи. Страната ни ще поиска от Брюксел автомобилите, които не отговарят на екоизискванията в чужбина, да не могат да се внасят и в България. 

"Това няма да се случи скоро в България - без значение дали говорим за нови или стари коли. През последните няколко години в страната ни има голям ръст на продажбите на дизелови автомобили", коментира екологът Боян Рашев в предаването "Събуди се" по NOVA.

Колегата му Георги Стефанов заяви, че статистиката показва, че 8-10% от дизеловите автомобили силно замърсяват въздуха. Контролът при техническите прегледи трябва да е по-строг, добави още той и е категоричен, че това няма да бъде достатъчно, защото в страната ни няма химически анализ на атмосферното замърсяване в градовете. 

"Трябва да следваме европейските политики, но същевременно икономическата реалност у нас е различна", добави още Стефанов.

Първи сме по смъртност от мръсен въздух

Фандъкова отрича въздухът в София да е най-мръсен 

"Не мисля, че подобна забрана би се отразила на търговците,

защото ние се съобразяваме с модата. Пазарът в момента изисква малко повече бензинови автомобили", коментира търговецът на коли Илиян Дойчев.

Боян Рашев заяви, че битовото отопление също има голяма тежест в проблема със замърсяването на въздуха. 

Експертите са категорични, че българите трябва да бъдат насърчвавани да купуват друг вид горива и коли. Така пазарът ще се преориентира, а мисленето на потребителите ще се промени.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуално съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.