Още по темата

При опасна техническа неизправност регистрацията на колата ще се отнема временно.

Това реши парламентът след като прие на второ четене промени в Закона за Министерство на вътрешните работи, с които се изменя и Закона за движение по пътищата.

СБА похвали КАТ, но системата за глобите се срина

Борисов за администрацията: Няма компютри и тоалетни. Уискито и бонбоните си вървят

Новата рестрикция ще работи посредством задължителните годишни технически прегледи, през които минават МПС-тата у нас. При установяване на опасна повреда при прегледа регистрацията ще се отнема, а след отстраняването на проблема по колата и преминаването на нов преглед собственикът ще може да я получи обратно.

При вкарването в движение няма да е нужно ново регистриране.

Примери за  опасни повреди са сериозен проблем със спирачките или липса на катализатор. Последното може да извади от пътя голяма част от автопарка.

„По-новите коли имат катализатори, на по-старите или са откраднати, или не работят. Това означава, че много коли може да бъдат спрени от движение”, коментира пред NOVA Иван Михайлов, който работи на пункт за годишен технически преглед.

У нас около 1 600 000 МПС-та са на възраст над 20 години от около 4 000 000 регистрирани.

С допълнителни разпоредби ще се установи кой точно трябва да сваля номерата, но по закон за това трябва да отговаря агенция „Автомобилна администрация” (бившата ДАИ). Тя и към момента наблюдава пунктовете.

Промените въвеждат и други ограничения. Между 500 и 3000 лева ще е глобата за водач на прекалено голямо МПС, който навлезе след знак за ограничение в размерите, масата или натоварването на оста.