Още по темата

Около 45- 50 % от завършващите средно образование у нас не владеят в нужната степен правописа и пунктуацията.

Това заяви управителят на интернет портала за езикова грамотност "Академика" Евелина Гечева.

Тя се позова на твърдения на преподаватели, проверяващи кандидат-студентски изпити по български и литература.

В България липсва официална статистика колко от децата са неграмотни, поради факта, че няма официални критерии за това.

Според Гечева би могло още от началното училище да се обръща повече внимание на грамотността, но това не зависи само от учителите.

Трябват по-активни действия и от страна на родителите, и от страна на държавата, подчерта тя.

Когато часовете са малко и не достига време, преподавателят не може да подготви децата достатъчно качествено, каквито и умения да има, изтъкна още Гечева.

В началото на тази есен електронният портал "Академика" стартира инициативата за добро владеене на българския книжовен език под мотото "Бъди грамотен".

Кампанията започва с дискусия за обучението по български език в училище, в която взимат участие преподаватели от средното и висшето образование у нас.

По време на дебатите всички преподаватели се обединяват около тезата, че трябва да се преработят учебниците по български език и литература, тъй като те в голямата си част са неизползваеми и са изпълнени с чуждици и неразбираеми словосъчетания.

За децата трябва да се пише разбираемо, защото когато един учебник ги отблъсне, какво остава за книгите. По този начин ги демотивираме да четат, обясни Гечева.

Преподавателите правят предложение и за увеличение на часовете по български език и литература, но не успяват да се обединят около идеята дали трябва да бъдат променени учебните планове.

Днес се проведе първото състезание по правилно писане, в което участваха 19 ученици - 8 от шести и 11 от седми клас на ЧОУ "Петър Берон".

Децата се представиха изключително добре и три от тях събраха максималния брой точки на теста по езикова грамотност.

След състезанието учениците споделиха, че днешния тест е бил по-лесен от тези, които решават в рамките на учебните часове и че дори техните родители понякога се затрудняват да решават техните тестове по различни предмети.