Още по темата

В сезона на огромните кратери по пътищата възниква въпросът можем ли да осъдим общината и пътната агенция заради щети от дупки, ако колата ни пострада. 

Общините са заделили около 54 млн. лв. за запълване на дупки. Най-много средства са отделени за ремонти в София, Варна, Пловдив и Бургас, показа NOVA.

Спукани гуми, изкривени джанти и счупени амортисьори – това са повредите, които най-често отвеждат шофьорите в автосервизите. Ремонтът на колата може да струва до 700 лева, ако щетата е от по-сериозните.

Една гума за масовия автомобил е 100 лв., една от броня от най-евтиния вариант - от 50 до 700 лв, бояджиите взимат по 200 лв. Ако изтече маслото и се счупи двигателят може и 2000 лв. да струва това. 

Делата срещу общините заради щети от дупки продължават дълго. Но в повечето случаи са в полза на гражданите, казва адвокатът Димо Господинов.

А през последните дни пунктовете за завеждане на повреди от дефекти на пътя са препълнени от шофьори. За да признаят застрахователите щетите, потърпевшият водач трябва да представи протокол от КАТ. Преминали през процедурата обаче казват, че пътните полицаи отказват да дойдат на място с довода, че няма ПТП. Така битката срещу общините остава в ръцете на всеки шофьор поотделно.

Дупка на АМ „Тракия” спука гумите на десетки автомобили

АМ "Тракия" пука гуми, АПИ обвинява времето и трафика

„Единственото, което можем да направим, е да извършим оглед, да предоставим

снимков материал, да опишем ситуацията, знаците, да замерим дупката и да предоставим данните на клиента да си потърси правата от съответната община”, обяснява Валентин Илиев, застраховател.

В битката в съда могат да помогнат още снимки от момента на инцидента, показания на свидетели и фактури от автосервизи.

В София за запълване на дупките ще се дадат 38 милиона, във Варна - 5 милиона. 

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram