Още по темата

Парламентът задължи автобусите да бъдат оборудвани с колани за пътниците и с устройство за мобилно видеонаблюдение. Депутатите приеха на второ четене промени в Закона за пътищата, с които се изменя Законът за автомобилните превози. Решението веднага предизвика недоволството на автобусните превозвачи, които обявиха, че ще поискат спешна среща с премиера в понеделник за нови промени в така приетия закон.

Текстовете бяха приети със 79 гласа "за" и 20 въздържали се. Изискването за оборудване с колани влиза в сила в деветмесечен срок от обнародването на промените, а за видеорегистраторите - в 18-месечен срок.

Изискването за обезопасителни колани няма да се прилага за моторни превозни средства при специализиран превоз по маршрути с еднопосочна дължина до 30 км.

Превозвач, който допусне извършване на превоз на пътници с моторно превозно средство, което не е оборудвано с обезопасителни колани, ще се наказва с глоба или имуществена санкция от 3000 лева, а глобата за водача ще е 500 лева. Към момента българското законодателство предвижда санкция от 50 лева за пътник, който не е поставил колан, припомниха вносителите на промените от ГЕРБ. 

Това стана след катастрофата, при която загинаха 17 души край Своге след падане на автобуса. 

„Приетите текстове в Закона за пътищата са недопустими, противопоставящи се на българското и на европейското право. Конфедерация на автобусните превозвачи ще потърси спешна среща с премиера Бойко Борисов още в понеделник”, зави пред „Фокус” председателят на Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта и новоизбран председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова.

Според нея, „с така заложените текстове се изисква и в градските автобуси да бъдат въведени колани - това е несериозно и може би в Европа ще ни се позабавляват на глупостта. Всички производители на градски и междуградски автобуси произвеждат тези автобуси без задължителни колани, защото това са превозни средства, за които е предвидено да се движат правостоящи пътници”, уточни Милтенова.

По думите ѝ пътникът е този, който трябва да носи отговорност за здравето си и шофьорите трябва да бъдат облекчени от този ангажимент.

Транспортната комисия реши - задължителни колани в автобусите

Така се спасяват човешки животи

Експерти за грешките край Своге

Коланите в автобусите - кога ще има и какво ще се промени

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram