Още по темата

"Крайно време е да излезем от тази приспивна песен, че в Европа ни третират като равни. Без абсолютно никакво основание ни принудиха да закрием първите четири реактора на АЕЦ "Козлодуй”. Може да участваме в "Северен поток 2”, а в "Южен поток” не може. В бюджета на България транспортът е третото перо след енергетиката и туризма. Крайно време е да излезем от този дълбок сън. Тук става въпрос за оборот на българските фирми от 14 млн. лева годишно", заяви в "Здравей, България" военният министър и вицепремиер Красимир Каракачанов.

Така той коментира българската позиция и исканията на превозвачите за промени в регламента на ЕС към шофьорите на тирове.

Днес Комисията по транспорта към Европейския парламент ще гласува последния документ от пакета "Мобилност", който  касае българските шофьори. 

Той предвижда намаляване продължителността на командировките, пренощуване на шофьорите само в хотели и мотели и др. Според бизнеса подобни рестрикции биха довели до фалит на много фирми, и то само след няколко години, затова някои от нашите превозвачи се заканиха с протест в Брюксел и на други места в Европа.

Транспортният бранш се страхува: 120 000 българи без работа, ако приемат "Закона Макрон"

Според Каракачанов, когато става дума за интересите на големите държави в Европа трябва да бъдем солидарни, но когато става дума за българските интереси, за българските шофьори - няма нужда да бъдем единни: 

"Ако ние продължаваме да се държим мило и любезно, и разбиращо, и да ги молим, няма да стане. Световната история не познава случай голяма и силна държава да се е трогнала от воплите и от интересите на по-малка държава, освен ако няма интерес за нещо друго”, заяви той.

Вицепремиерът бе категоричен, че на ЕС трябва да му се заяви в прав текст: "Това ние го разбираме като удар върху българската икономика. Тогава, в следващ момент, когато се касае за вашата икономика - не очаквайте солидарност от нас!"

Каракачанов обясни, че срещу мерките в "Закона Макрон” ще трябва да се води много тежка битка и подчерта, че българските превозвачи могат да разчитат на подкрепата на правителството.

"България трябва да втвърди тона. Не можем да се опънем до такава степен, че чак, както англичаните, да напуснем, но можем да втвърдим тона. Сега предстоят проектите за модернизация. Много ще се замисля, когато става дума за компании от тези държави, които днес преццакват нашия бизнес", подчерта той.

Вицепремиерът коментира темата за българското въоръжаване и заяви, че "когато се налага да ремонтираме нашата бойна техника, не го интересуват клишетата. Аз няма да сваля българската авиация, защото някой е решил, че като техниката е руска, не трябва да я ползваме".

Той обясни обаче, че няма как Русия да реши да ни продаде своите изтребители, защото политиката на ЕС е поддръжка на старата техника, а закупуването на нова - с общ стандарт.

Протест посреща Меркел и Макрон в София, 100 тира на „Цариградско шосе”

Европарламентът прие новите правила за работа в ЕС при командироване

В студиото на "Здравей, България" темата за "Закона Макрон" коментираха изпълнителният директор на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев и Мадлен Кавръкова, юридически консултант на Съюза на превозвачите у нас.

Според Арабаджиев стремежът на Франция, Германия, Белгия, Холандия да фалират един добре работещ бизнес в страните от Източна Европа може и да успее в един момент.

Кавръкова намира за "обезпокоително" факта, че трябва да се разчита на политическо решение на проблема и изрази мнението си, че текстовете са "дълбоко некоректни” и не се разглеждат основните аргументи на България.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.