Още по темата

Транспортни фирми принуждават свои шофьори да правят нарушения като манипулират тахографа или шофират без почивка. В някои случаи това се оказва важно изискване, за да получиш работата.

Кандидат за назначаване за шофьор се яви на интервюта за работа - подставено лице на NOVA.

Опитен шофьор влиза в ролята на кандидат за работа и влиза в една от стотиците фирми, които търсят персонал. Един от първите “уроци” от началника на гаража е къде се слага и как работи магнитът, с който се манипулира тахографа на камиона. Той следи с каква скорост карат шофьорите и кога почиват. След като се сложи магнита камионът се движи, а тахографът всъщност отчита почивка.

Второ интервю за работа. Пред скритата камера шефът обяснява как и къде се монтират устройствата.

За нарушенията е подаден сигнал

в Автомобилна администрация и оттам правят проверка. На "Дунав мост 2" само за час има шест камиона с манипулирани тахографи.

Проблемът не засяга само български фирми. Най-тежкият случай, който екипът вижда при проверката, е на шофьор на турски тир. Той кара вече 15-ти ден без почти никаква почивка.

От разпечатки на тахографа става ясно, че има денонощия, в които е спирал едва за по 30 минути почивка.

Деянието обаче не е криминално, а се наказва с глоба от 1500 лева.

Това е практика не само в България. А резултатът го виждаме често по пътищата - преуморени шофьори на камиони, заспали на волана, предизвикват тежки катастрофи. Понякога, завършващи фатално.

В КАТ няма точна статистика какъв процент

от катастрофите се дължат на такива причини. Но можем да си представим какви са реакциите на един шофьор, който не е почивал от 15 дни и се движи по улиците, по които и всички ние.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК