Още по темата

„В нашата държава всяко чудо е за три дни. Едни и същи неща се говорят постоянно – за колани, за пътища, за поддръжка на автомобилите. Нищо от това не се случва. Гневен съм, защото този пореден инцидент можеше да се избегне, тъй като са пратени множество жалби до държавните институции”.

Това заяви бившият шеф на отдела за разследване на аварии и тежки катастрофи в Националната следствена служба Георги Илиев в „Здравей, България” по NOVA.

„Пак ще има панихиди, пак ще плачат хора до следващия инцидент. Кога най-после държавата ще влезе в задълженията си да се направи централен орган, който да контролира пътното движение. Да се бори с катастрофите, да се въведе ред. Сега за това отговарят множество институции в държавата. Всичко това трябва да се централизира”, на мнение е Илиев.

„Когато пътната обстановка е усложнена, много е трудно шофьорът да прецени дали е попаднал в аквапланинг, дали пътят е неравен. Ако дупката е запълнена с вода, не може да прецени нейната дълбочина. Не допускам, че превишената скорост с 10-ина километра е основна причина за катастрофата край Своге”, заяви експертът.

Той е карал с 53 км/ч, при ограничение от 40 км/ч.

По думите му всяка институция трябва да си понесе отговорността и смята, че следствените служби ще си свършат работата.

СНИМКИ ОТ МЯСТОТО НА ИНЦИДЕНТА МОЖЕ ДА ВИДИТЕ В ГАЛЕРИЯТА НИ

Манитеналата на пътя край Своге, където стана тежката автобусна катастрофа с 16 загинали, е за леки автомобили, не е проектирано да бъде с по-висок клас, за да може да спира тирове или автобуси. Това обяви Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи, пред bTV.

По думите му едно от много предписания към този участък е било за подсилване на мантинелата.

По-рано Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите посочи, че тя е като вафлена коричка. 

Тодоров коментира още, че първите сигнали за нередности по този участък дошли само 4-5 месеца след ремонта на пътя. Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) пет пъти е призовавала фирмата изпълнител да си свърши работата.

Когато един път е в гаранция, държавата не може да се намесва, може би са нужни законови промени, каза още Тодоров.

Относно коланите в автобусите според него е крайно сами да решим дали искаме да инвестираме в безопасност.

По-рано в студиото на "Здравей, България" министър Николай Нанков посочи, че експертиза ще посочи здрава ли е мантинелата. Освен това 5 пъти АПИ е искала от фирмата да оправи нередностите по пътя, но тя не го е направила. От там обаче твърдят, че това не е тяхна отговорност. Нанков посочи, че не знае друг случай, при който фирмата да откаже да оправи път в гаранция. 

На място са и от Института за пътна безопасност, които ден преди катастрофата предупредиха за нередности на пътя, а сега провеждат разследване. 

Днес е ден на национален траур заради трагедията, при която около 17 часа в събота автобус, превозващ екскурзианти, падна от 20 метра, загинаха 16 души, трима са в тежко състояние в "Пирогов" и една жена в Окръжна. Шофьорът е карал с превишена скорост - 53 км/ч, при 40 км/ч. 

Повечето от загиналите са от софийското село Световрачане, сред тях е и момче на 13 години.

До този момент разследващите не са установили точната причина за трагичния инцидент. Основните направления, по които се работи, са три – действията на водача, изправността на автобуса, както и техническото състояние на пътния участък.

Нанков: Държавата ще си търси правата по съдебен път 

Ден на национален траур заради трагедията в Искърското дефиле

Прокуратурата разследва: Превоазвач, водач, път

Коланите в автобусите - кога ще има

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram