Още по темата

„От Плевен до Русе и обратно, маршрут от порядъка на 300 км, видях само 2 патрулни коли и то на места, където не беше необходимо да бъдат”, коментира пред NOVA председателят на Съюза по авто-мото подготовка Йонко Иванов, след като през уикенда станаха десетки тежки катастрофи в страната, с жертви и ранени.

Черен ден на пътя: Две тежки катастрофи, има загинали

ВИЖТЕ КАДРИ ОТ КАТАСТРОФАТА ПРИ ХАИНБОАЗ В ГАЛЕРИЯТА

Иванов посочи и, че на обновения тунел на Витиня, в посока към София, не е имало сигнализация за гъстата мъгла, нито пък патрулен автомобил, който да сигнализира.

Според експерта по подобен начин са стояли нещата и със случая с 8-те младежи, които в края на януари бяха блокирани с колите си по пътя към хижа Теменуга под Шипка. Тогава се наложи да бъде проведена скъпа спасителна операция. А всичко е могло да бъде избегнато, ако на затворения заради лошото време път е имало адекватна сигнализация и патрулен автомобил.

„Най-вече бездействието на хората, които трябва да направят такава организацията на движението и такива закони, че да могат да повлияят и на двата фактора”, каза той. „Колите на КАТ са в шубраците, а не са на пътя, така както трябва да бъде. Полицията трябва да бъде приятел на хората и да сигнализира, и съответно да регулира движението”.

Иванов подчерта, че мащабните мерки рекламирани от властите за намаляване на жертвите по пътищата, са били безрезултатни. Около 700 човека са загинали в резултат на подобни инциденти през изминалите 12 месеца.

„Ние говорим за едни усилия, които би трябвало да дадат едно поне 20-процентно намаление на жертвите до 2018-а”, подчерта той.

„Хората не знаят как да шофират по опасните участъци при лошите метеорологични условия”, добави експертът и посочи, че от Съюза по авто-мото подготовка искат да се промени системата на обучение. 

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още интересни новини последвайте страницата ни в Instagram.