Още по темата

„Това събитие само по себе си е успех. На него беше свършена много работа, а това, което съвсем не бива да се забравя, че и след него има да се върши много работа. Темата ни беше изключително удачно избрана”. Това коментира вицепремиерът Томислав Дончев след срещата на върха у нас от миналата седмица пред "Здравей, България" по NOVA. 

В четвъртък лидерите на ЕС и Западните Балкани седнаха на една маса, а такъв формат не е имало от години. 

„И тук обичайно фокусираме разговора – кой колко пари ще дава. Чухме, 10 милиарда за свързаност, за инфраструктура – това е добре. Това е т.нар. „хибридно финансиране”. Най-голямата задача обаче е друга и тя е двустранна – първо, това е един процес, който трябва да тече през следващите години. Говорим за реформи в самите държави. Второ, работа с гражданите, които трябва да бъдат убедени, че нямат друга приемлива алтернатива”, коментира Дончев. 

Борисов убеждава лидерите на ЕС за евроинтеграцията на Западните Балкани 

Таяни: Западните Балкани са Европа

„Членството в ЕС не е само формален акт. И ако то няма дълбока подкрепа, нищо няма да се получи. Същият процес трябва да тече и в самите държави-членки. С каква скорост ще вървят процесите е много трудно да се прогнозира. Важното е да вървят, защото повече от десетилетие бяха фактически спрени”, категоричен бе той. 

За закона, станал известен като "Макрон",  с който се въвеждат промени в работата на превозвачите, Дончев коментира, че той изключително много с основание притеснява нашите превозвачи, и е в ущърб на България и на българския транспортен бизнес.

Евродепутат стана тираджия, доказва как ощетяват камионите

Протест посреща Макрон и Меркел, 100 тира на "Цариградско"

ВИЖТЕ СНИМКИ ОТ ПРОТЕСТА НА ПРЕВОЗВАЧИТЕ В ГАЛЕРИЯТА

"Аз твърдя, че той противоречи на редица европейски принципи, включително и този за свободното движение на хора. Как ще вменяваме на един превозвач на колко седмици къде да ходи? Той може да не иска да се прибере вкъщи. Може да реши да види тъща си в Испания", изтъкна той във връзка с промените в плана за мобилност, станали известни като Закона "Макрон”.

По време на Срещата на върха в София европейските лидери бяха посрещнати от недоволните превозвачи с мащабни протести с камиони и автобуси. 

Лидерите не взеха решение, но премиерът се срещнал с Макрон и Меркел през нощта, за да им обясни за проблема. В закона, известен като "Макрон", те са задължени на 3 седмици да почиват у дома 45 часа, както и задължителните почивки да стават в хотел, а не в кабината на камиона. 

По темата за АЕЦ "Белене" и благосклонността на правителството към изграждането на централата Дончев коментира: "Този път тръгва по различен начин. Този път никой не казва, че държавата ще дава пари или ще гарантира инвестицията на някого. И когато се организира честна, прозрачна, конкурсна процедура, чрез която да бъде избран най-добрият инвеститор, това е най-силната гаранция, че този проект има икономическа перспектива". 

Той беше категоричен, че срещу тази схема икономически аргумент не може да бъде намерен: "Аргументите, които се формулират против, са само политически".

ГЕРБ иска да строи АЕЦ "Белене" без държавно участие

"Да, ако той бъде построен, реакторите ще бъдат руски, но по причина, че България вече притежава тези реактори и си ги е платила даже. С какви други технологии ще бъде завършена централата зависи от самия инвеститор", поясни вицепремиерът.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram

Лидерите не взеха решение, но премиерът се срещнал с Макрон и Меркел през нощта, за да им обясни за проблема. В закона, известен като "Макрон", те са задължени на 3 седмици да почиват у дома 45 часа, както и задължителните почивки да стават в хотел, а не в кабината на камиона.