25 май 2018 г. – това е датата, в която новият регламент за защита на данните на ЕС (GDPR) влиза в сила за всички страни и компании, които оперират в рамките на Европейския съюз. Последните проучвания на континента сочат, че макар да остават само два месеца до крайния срок, бизнесът все още не се чувства подготвен и само 54% от компаниите ще могат да отговорят на изискванията на новата регулация.

Ето няколко практични съвета, които може да приложите още сега, за да сте сигурни, че на 25 май вашият маркетинг отдел ще бъде подготвен:

- Направете одит на всички мейлинг листи, с които разполагате. Премахнете всеки, от когото нямате категорично съгласие за включването му в този списък. Или пък… сега е моментът да изискате такова. Уверете се, че всеки нов мейл или друг контакт, който включвате в своята база данни, е потвърдил желанието си да се присъедини към мейлинг листа ви. Най-удачно е това да става с автоматичен мейл, който да потвърди интереса му.

- Прегледайте настоящия процес, с който в момента събирате лична информация. Случвало ли ви се е да купувате бази с данни? Не го правете повече! Прегледайте внимателно настоящите си мейлинг листи и премахнете всички контакти, които не са дали своето изрично съгласие да фигурират там. Помислете дали да не предприемете превантивни стъпки и да уведомите своите потребители и клиенти (още преди GDPR директивата да е влязла в сила), че сте предприели процес по премахването на техните мейл адреси от базата ви данни и това ще стане в осигурена и безопасна среда. Това може и да ви изглежда като крайна стъпка, но тези които останат във вашата база данни ще са наистина ангажирани хора, които действително се интересуват от това, което им пращате.

- Създавате ли съдържание, което е персонализирано в зависимост от нуждите на вашите потенциални потребители? Помислете дали да не инвестирате в маркетингова стратегия, която създава релевантно съдържание като изследвания и анализи, ръководства или електронни книги, които потребителите ви могат да изтеглят безплатно, а в замяна да споделят контактна информация с вас.

- Поканете посетителите на вашия сайт да се добавят към мейлинг листа ви. Това ще ви позволи включително да ги сегментирате по интереси, като създадете например специфични изскачащи прозорци за продуктова информация, обща информация за компанията, иновации и т.н. И не забравяйте да свържете този процес с декларацията си за поверителност – това ще ви осигури съответствие с изискванията по GDPR.

- Времето, в което използвахте Google docs или Excel файлове за да събирате и сортирате потребителска информация, приключи. Започнете да централизирате цялата лична информация на своите потребители, с която разполагате, в изработена за целта CRM-система. И се уверете, че потребителите имат достъп до тяхната информация и могат да видят ясно за какво се използва, както и да могат да я променят, ако има необходимост от това.

- Понякога се налага да събирате по-детайла лична информация. Прегледайте своите бланки и премахнете от там всички детайли, от които може да се лишите. За целите на B2B кампаниите например пълното име, мейл адреса и името на компанията обикновено са повече от достатъчни.

Какво още трябва да знаят всички маркетинг професионалисти, за да гарантират, че техните компании и рекламните им стратегии са готови да отговорят в пълна степен на строгите правила за защита на личните данни, ще разберете на семинара, организиран от IAB България на 3 април 2018 г. (вторник).

Повече информация за събитието и възможностите за участие могат да бъдат открити на страницата на събитието или при запитване на office@iabbg.net.