12 здравословни хранителни навика
Източник: EПA/БГНЕС
5
Кт турата оказва огромно влияние върху начина на хранене.

За западния маниер, към който все повече се пристрастяваме и ние, например е характерно: Колкото по-бързо и повече, толкова по-добре.

Без дори да осъзнава, човек свиква да поглъща ненужно големи количества храна и напитки – особено в ресторантите за бързо хранене.

Докато маниерът на хранене на запад и у нас все повече се изкривява и отдалечава от здравословните навици, в много страни традиционната кухня все още е на почит.

Там се сервират умерени по размери, добре комбинирани порции, които се поднасят в приятна обстановка и с любимите хора.

Затова и няма нищо чудно, че любителите на домашната кухня са по-елегантни от онези, които обичат да хапват най-вече навън.

Яжте по-често у дома отколкото навън (Полша)

Яденето в домашна обстановка не само ни дава по-голям контрол върху храните, които слагаме в устата си, но и пести пари.

Плюс това ни дава възможност да прекараме повече време със семейството.

Яжте повече ядки (Африка)

Богати на белтъчини, здравословни мазнини и други полезни хранителни вещества, ядките могат да бъдат прекрасен заместител на месото, включително на пилешкото.

В Африка ядките се сервират в комбинация с най-различни зеленчуци и подправки под формата на супи и яхнии.

Станете приятели с ориза и семейство бобови (Бразилия)

Според проучване, публикувано в списание Obesity Research, диета, богата на ориз и бобови растения, намалява риска от затлъстяване с 14% в сравнение с типичния западен маниер на хранене.

Подправете добре храната (Югоизточна Азия)

Легендарните лютиви чушки в тайландската кухня имат най-малко две диетични функции: забавят храненето и ускоряват метаболизма.

Не трябва да забравяме, че бързото хранене е една от основните причини за наднорменото тегло, защото мозъкът ни няма достатъчно време да подаде на тялото сигнал, че погълнатата храна вече му е достатъчна.

Ето защо добавянето на лютиви подправки към ястията може да допринесе за процесите на отслабване.

Например популярната в кухнята на Югоизточна Азия подправка куркума съдържа вещество, наречено куркумин, което потиска изграждането на мазнини и ускорява метаболизма.

Не пропускайте закуската (Германия)

Може да ви се струва нелогично това да се яде повече на закуска да води до отслабване, но е доказано.

Приемът на добре балансирана храна рано сутрин (като например варени яйца, препечена филийка, плодове) засилва метаболизма и увеличава усещането за задоволство, правейки ни по-малко податливи на високо калоричните изкушения по-късно през деня.

Разкършете крака и ръце (Индия и Холандия)

Свикнали сме и при най-малката нужда да скачаме веднага в автомобила, дори и ако хранителният магазин се намира на две преки.

Противоположно на нас, в Холандия броят на велосипедите е по-голям от този на хората, като над половината от холандците използват ползват колелото си всеки ден.

В Индия пък хората предпочитат йогата, за да поддържат добра физическа форма, мускулна сила, а и да усъвършенстват своето познание.

Докато в Европа думата йога се е превърнала в синоним на релаксация от стреса, в Далечния изток хората я възприемат най-вече като начин на живот.

Освен това тя е и мощно средство срещу наднорменото тегло: комбинацията от практикуването й на празен стомах и изграждането на мускули води до засилен метаболизъм, което означава най-малко едно - повече изгорени калории.

Нисък приоритет на месото (Гърция и Близкия изток)

За традиционната средиземноморска кухня е характерна ниската консумация на месо и месни продукти. Там се набляга на плодовете и зеленчуците, в това число на маслините.

Главен източник на белтъчини са ядките и нахутът, докато месото се използва много повече като допълнение към ястията.

Подобно на гръцката кухня, в много азиатски страни месото също се третира като гарнитура, а не като основно ястие. Белтъчините се набавят главно от риба и соя, сервирани в комбинация с пресни или задушени зеленчуци, варен ориз, спагети и супа.

Пийте чай Ройбос (Южна Африка)

Естествено сладкият червен чай от ройбос е по-полезен дори от зеления и може да предотврати епизоди на преяждане, тъй като засилва усещането за достатъчна хидратация.

Освен това той съдържа катехини и антиоксиданти, които подпомагат процеса на отслабване.

Направете обеда, а не вечерята, най-обилното ядене за деня (някои европейски страни и Мексико)

Дали заради забързания начин на живот или неправилните хранителни навици, често се налага да изпускаме закуската, да обядваме нещо на крак и... да преядем на вечеря.

Този режим на хранене обаче е силно противопоказен.

Обилната храна малко преди лягане по време на сън се преобразува в мазнини, тъй като докато спим, обмяната на веществата е забавена.

Ето защо, вместо да консумирате най-много калории вечерно време, започнете с малка, но хранителна закуска, продължете със здравословен обяд, аз за накрая оставете леката вечеря.

По този начин ще увеличите оборотите на метаболизма, т.е. ще изгаряте повече вредни мазнини.

Яжте бавно и се наслаждавайте (Франция)

92% от френските семейства се хранят всяка вечер заедно. Нека да вземем пример от тях!

Времето, прекарано със семейството и любимите хора, не е загубено: то не само ще подобри семейните отношения, но и ще забави процеса на хранене.

Освен това ще се чувствате сити с по-малко погълнати калории.

Яжте повече риба (Япония и Холандия)

Японците консумират повече риба от жителите на всяка друга държава, но и холандците не остават много назад. Там всяка година се изяждат средно 85 милиона херинги, приготвени по най-различен начин.

А, както е известно, рибата е богата на така ценните омега-3 мастни киселини, които стимулират мозъчната функция, подобряват състоянието на сърцето и кръвоносните съдове и намаляват нивата на стресовия хормон кортизол, който доказано влияе неблагоприятно и на психическото, и на физическото здраве.

И понеже повече морски храни са нискокалорични (защото съдържат малко наситени мазнини), може да ги ядете без да се тревожите от излишни килограми.

Спрете да се храните още преди да сте сити (Япония)

Според известна японска система на хранене, човек трябва да престане да яде, когато е на 80% сит.

Логиката зад това е, че системното и пълно засищане води до разтягане на стените на стомаха, което пък непрекъснато увеличава необходимото количество храна, за да се чувстваме сити.

По този начин се оформя един порочен кръг, който води до затлъстяване. Научете се да ставате от масата в момента, когато почувствате първите признаци на засищане, и ще спадането на теглото няма да закъснее.

Бон Апети! Трайното отслабване и поддържането на добра физическа форма не се крие в крайностите – не се опитвайте да се изтезавате с глад, да пропускате хранения, да пиете 10 дни само вода или да прекарвате по 5-6 часа във фитнеса.

Всичко, което се изисква, е мъдър избор на храни, умереност и избягване на крайности и стремеж към бърз ефект.
Коментари 5
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

5 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Даниел Лорер

Лорер: Новината, че България ще получи отсрочка за ембаргото над руския петрол, показва, че нашите нужди са разбрани от ЕК

България Преди 34 минути

"Зарадвах се на тази новина, доколкото показва, че твърдата позиция на България в защита на европейските правила показва страната ни като стабилен партньор и нашите нужди са разбрани от ЕК", заяви Лорер

Проверка на МВР и ДАНС на ГКПП "Капитан Андреево"

Проверка на МВР и ДАНС на ГКПП "Капитан Андреево"

България Преди 1 час

Проверява се конкретен случай на камион, който още преди седмица е минал границата, но документите му са подадени едва сега

Непал

Непалски пътнически самолет изчезна с 22 души на борда

Свят Преди 2 часа

На борда е имало трима членове на екипажа и 19 пасажери

Станислав Тодоров

КЕВР е готова да въведе блок тарифи за тока и водата

България Преди 3 часа

"Готови сме, ако Народното събрание (НС) ни гласува това правомощие, да въведем блок тарифи - до определено количество ток, вода да се плаща по една тарифа, над нея - цената да бъде по-висока", обясни председателят на КЕВР

Украински бежанци в Слънчев бряг бяха преместени с автобуси от един хотел в друг, 23 май.

Украински бежанци от Варна масово отказаха да бъдат извозени към вътрешността на страната

България Преди 3 часа

От 250 украински бежанци, едва пет от тях са заявили желание да бъдат извозени към държавни бази, заяви Благомир Коцев

.

9 идеи за забавление на деца по време на път

Любопитно Преди 4 часа

Дългите пътувания с кола с деца никога не са били лесни, но нуждата от постоянна стимулация сякаш нараства с всяко поколение

Радка Аргирова

Проф. Аргирова: Получих заплахи заради COVID-19

Теми в развитие Преди 5 часа

"Вчера и онзи ден получих от няколко граждани заплахи, че ако продължа да заплашвам населението и да говоря неща, които, цитирам "сама си измислям субварианти на коронавируса", всичко това щяло да свърши много лошо", каза специалистът

Голям пожар изпепели покрива на бивш ресторант в София

Голям пожар изпепели покрива на бивш ресторант в София

България Преди 6 часа

Огънят е пламнал в бивш ресторант на улица "Иван Асен II", близо до Румънското посолство

<p>Къде ще има гръмотевични бури и градушки</p>

Опасно време: Къде ще има гръмотевични бури и градушки

България Преди 7 часа

НИМХ издаде предупредителен жълт код за опасно време за 14 области на страната

<p>Най-шокиращите медицински състояния</p>

5 странни медицински състояния, за които никога не сте чували

Любопитно Преди 7 часа

Това са синдроми, които вероятно не познавате

Вануату обяви климатично извънредно положение

Вануату обяви климатично извънредно положение

Свят Преди 15 часа

План за 1,2 млрд. долара ще смекчава последиците от климатичните промени

Подоляк: Споразумение с Русия е безмислено

Подоляк: Споразумение с Русия е безмислено

Свят Преди 16 часа

Съветникът на Зеленски: Единственият начин да бъде спряна руската инвазия е чрез военна сила

Европол е разтревожен за оръжията в Украйна

Европол е разтревожен за оръжията в Украйна

Свят Преди 17 часа

Европол вече наблюдава за пътувания на известни терористи и екстремисти между Украйна и ЕС

Путин предупреди Германия и Франция

Путин предупреди Германия и Франция

Свят Преди 19 часа

Той е провел телефонен разговор с Еманюел Макрон и Олаф Шолц

Борисов: Така няма как да влезем в еврозоната

Борисов: Така няма как да влезем в еврозоната

България Преди 20 часа

Според лидера на ГЕРБ актуализацията на бюджета с нови заеми е популистки ход