Още по темата

Най-старото авиоизложение, което и до днес едно от най-големите в света – в Бурже, край Париж, отваря днес врати за представителите на сектора. Авиоизложението, което се провежда през две години, ще бъде открито от френския президент Франсоа Оланд. 

Участниците в авиосалона ще бъдат над 2200 от 50 страни.

Очаква се изложението, което продължава седмица, да бъде посетено от 315 хил. души, а договорите между водещи авиокомпании и самолетопроизводители да надхвърлят 100 млрд. долара. 

За обществеността изложението ще отвори врати на 19 юни. 

Европейският самолетостроителен концерн „Еърбъс“ и американският му конкурент „Боинг“ ще се срещнат в Бурже лице в лице в надпревара за договори. Търсенето е стимулирано от желанието на авиокомпаниите да притежават ново поколение самолети с нисък разход на гориво, макар че неотдавнашното рязко понижаване на цените на петрола може да окаже влияние върху сметките. 

На миналогодишното авиоизложение във Фарнбъро, край Лондон, „Еърбъс“ получи поръчки за 486 самолета на стойност 75 млрд. долара. „Боинг“ посочи, че си е осигурил поръчки за 201 самолета на стойност 40,2 мрлд. долара и за втора поредна година се оказа изпреварен от „Еърбъс“. 

Анализаторите очакват твърди поръчки за около 300 самолета за двете компании общо,

което е сравнително малка бройка в сравнение с предишните години, когато търсенето бе насърчено от въвеждането на нови самолети. 

На предишното изложение в Бурже широкофюзелажният А350 на „Еърбъс“ беше звездата на салона, където направи първия си полет. Тази година „Боинг“ доминира широкофюзелажния пазар със самолета си 787, като има 152 поръчки спрямо 27 за „Еърбъс“, посочва анализаторът на IHS Aerospace Бен Мурс. 

През последните седмици авиокомпаниите отчитат печалби, подкрепени от цените на петрола, което намалява разходите им за гориво. Американският авиопревозвач „Юнайтед еърлайнс“ например отчете спад на разходите за гориво с цели 36%, като отбеляза, че тези разходи са спадали под разходите за труд. Очаква се това да насърчи търсенето на по-стари самолети, които стават по-приемливи на фона на спада на цените на петрола. 

Поради липсата на големи нови самолетни представяния, които да привлекат вниманието, вниманието на Бурже тази година може да бъде насочено към сектора на високите технологии, представен от над 2000 участници от целия свят. 

Европейската космическа агенция например ще има презентации на програмата си „Розета“. Канадският авиационен консорциум „Бомбардие“ ще направи едно от най-големите представяния на тазгодишното изложение със

световната премиера на програмата си CSeries, която възлиза на 5,4 млрд. долара. 

Анализаторите отбелязват, че проектът е голям риск и разход за монреалската компания. 

Изложените CS100 и CS300 са тяснофюзелажни самолети, предназначени за превоз на 149 пътници. „Бомбардие“, който е третият по големина производител на граждански самолети, се надява да покрие половината от световния пазар на самолети със 100 до 149 места. Компанията посочва, че самолетите CSeries харчат с 20% по-малко гориво от съпоставимите А320 и на „Еърбъс“ и 737 на „Боинг“. 

Същевременно „Еърбъс“ повиши прогнозата за търсенето на своите самолети с 4% през идните 20 години.

Компанията е оптимистично настроена за перспективите на широкофюзелажните самолети като А380 заради търсенето на развиващите се пазари в Китай и азиатско-тихоокеанския регион, предаде Ройтерс. 

Европейският самолетостроител прогнозира търсенето да достигне 32 585 нови самолета на обща стойност 4,9 трилиона долара. При предишната прогноза през септември очакванията бяха за 31 358 самолета на стойност 4,6 трилиона долара, съобщи компанията на авиоизложението в Бурже. 

Самолетостроителят обаче понижи прогнозата си за ръста на световния пътнически трафик. Сега прогнозира среден годишен растеж от 4,6% през идните 20 години спрямо 4,7% при предишната прогноза. 

Нарастването на средната класа в развиващите се страни ще подкрепи ръста в броя на пътниците, посочи търговският директор на „Еърбъс“ Джон Лийхи. 

Миналата седмица „Боинг“ също повиши дългосрочната си прогноза за търсенето на самолети и намали очакванията си за ръста на трафика.