Още по темата

Махането на жака за слушалки от iPhone 7 продължава да е обект на дискусия. И макар Apple да предлага преходник в комплекта, реалната идея на компанията за бъдещето на слушалките е съвсем друга. Паралелно с телефона тя представи и новите безжични слушалки, които нарича AirPods.

Те ще започнат да се продават от октомври т.г., като цената им ще е доста висока - 160 долара. На пръв поглед те изглеждат доста сходно с обикновените слушалки тип "тапа", които Apple предлага от години.

Те обаче нямат кабел, който постоянно да се заплита. Слушалките са отделни една от друга, като всяка от тях има своя вградена батерия и може да издържа до 24 часа. Зареждат се по безжичен път докато стоят в специалния калъф, който е включен в комплекта. 15 минути зареждане ще осигурява слушане на музика около 3 часа. Слушалките се зареждат напълно за 30 минути.

Apple обясни защо махна жака за слушалки на iPhone 7

Освен това нямат никакви копчета по тях. Сензори засичат, кога са поставени на ушите и включват слушалките автоматично. Те използват стандартен Bluetooth за безжичната врвъзка, но Apple е добавила и специален чип. Той им позволява да се свързват и конфигурират автоматично с iPhone. Така слушалките са свързани и готови за употреба още с отварянето на калъфа.

AirPods разполагат и с вграден микрофон с изолиране на околния шум. Чрез тях може да се водят телефонни разговори, да се активира гласовият асистент Siri, което става чрез двойно почукване с пръст по някоя от слушалките, и др. Според онлайн изданието Re/Code слушалките дори ще могат да се използват и с други устройства, стига потребителят да успее да ги настрои ръчно по обикновения начин чрез менюто на телефона.

При положение, че слушалките са изцяло безжични и самостоятелни, въпрос на време е някоя от тях да бъде изгубена. Apple ще продава и само по една слушалка, но само на собствениците на комплекта. Цената на един брой все още не е обявена.

Apple не рискува напълно с AirPods, като ще ги продава отделно от iPhone. Компанията обаче ще им обърне достатъчно внимание, за да провери дали потребителите ще харесат концепцията, която е изградила.