Още по темата

Американски учени показаха, че изчистването на стареещите клетки от организма подобрява здравето и удължава живота с 35% без никакви странични ефекти, информира статия в сп. "Нейчър".

Използваните за експеримента мишки са останали по-активни, с по-добре функциониращи бъбреци и сърца, от оставените да стареят естествено.

В тъканите и органите им имало по-малко следи от възпаление.

С времето в делящите се клетки на големите организми се натрупват мутации. За да не се изродят в ракови, се задейства особен механизъм на клетъчно стареене, с който деленето се забавя и с времето спира. Обикновено стареещите клетки се изчистват от имунната система, но с възрастта този механизъм става все по-неефективен.

За да помогнат на имунната система, учените от клиниката Мейо са разрушили стареещите клетки на опитните мишки с препарат, наречен АП20187. Ефектът му се проявил само за половин година, като средната продължителност на живота им се удължила със 17 до 35%.

Използваните в експеримента мишки са били генномодифицирани, така че да са по-податливи на действието на препарата.

Учените не са сигурни до каква степен хората могат да се възползват от откритието.

Те обаче вече търсят съединения, които да премахват стареещите клетки и да станат основата на метод за забавяне на остаряването.

А докато учените открият как да осанем млади за по-дълго, един известен и доказан начин за по-дълъг живот е здравословното хранене. Вижте кои са най-полезните храни у нас във видео на Faktite: