Още по темата

Анализът на древни зъби доведе до откриването на непознат досега на учените вид гигантски акули, които са изчезнали от лицето на планетата, съобщи ЮПИ.

Зъбите са намерени в Япония, Перу и САЩ.

Новият вид е кръстен "мегалоламна парадоходон" (Megalolamna paradoxodon) и принадлежи към изчезнало семейство акули, известни като "отодонтиде" (Otodontidae). То включва също праисторическата акула мегалодон.

Във видеото горе вижте една от най-редките и чудновати акули в света - Мантиевата акула, която обитава Тихия и Атлантическия океан от 80 млн. години.

Най-едрите зъби от мегалоламна парадоходон били дълги 4,5 см. Това навежда на мисълта, че тези древни акули са достигали дължина 4 м и са приличали на днешните големи бели акули.

"Впечатляващо е, че толкова едри селдови акули, които са се срещали в целия свят, досега бяха непознати на учените въпреки многото обекти от миоцена с добре съхранени фосили", заяви палеобиологът Кеншу Шимада от университета Де Пол в Чикаго.

Учените не само открили новия вид, но и направили нова класификация на акулите с големи зъби, като мегалодонът и неговите най-близки "роднини" били преместени от рода Carcharocles в рода Otodus.

"Идеята, че мегалодонът и "братовчедите" му трябва да бъдат преместени в Otodus, не е нова, но изследването ни за пръв път е свързано с твърдения в областта на таксономията", поясни Шимада.

Резултатите от изследването са публикувани в Historical Biology.

Вижте още:

Как акулите намират пътя до дома

Огромна бяла акула заснета край бреговете на Мексико

Нощувка сред акулите в Париж