Още по темата

Японската компания „Сънтори“, един от най-големите производители на алкохолни напитки в Страната на изгряващото слънце, възнамерява да изпрати на Международната космическа станция (МКС) три вида уиски, отлежавали 10, 18 и 21 години. 

Целта е да провери как промяната в гравитацията се отразява на вкуса,

съобщи Франс прес.  Производителите на уискито предполагат, че условията на борда на МКС – безтегловност и постоянна температура – могат да направят по-мек вкуса на напитката. 

Когато уискито се върне на Земята, дегустатори ще определят дали очакванията са се оправдали.

Предвиден е и научен анализ. 

Очаква се уискито да полети в Космоса след около един месец. То трябва да престои на МКС една година, а някои проби и повече. 

Представители на компанията „Сънтори“ твърдят, че нямат намерение да използват „космическото“ уиски за търговски цели.