Още по темата

Хората може и да не разполагат с толкова прецизна способност да проследяват аромат, каквато имат кучетата, но все пак ние можем да подушим изхода от тъмно място, твърди ново проучване.

За първи път навигация, базирана на мириса е тествана върху хора. Резултатите показват

подобна на джи пи ес суперсила, както може да бъде наречена "обонятелната система за позициониране",

казват изследователите.

Учени от калифорнийския университет в Бъркли са открили, че също както домашните гълъби, хората имат нюх за навигация, защото

мозъците ни са програмирани да преобразуват миризмата в пространствена информация.

Изследователите открили, че можем, със затворени очи, да намерим пътя си към място, чието ухание сме помирисали само веднъж преди това.

Обонянието се задейства от ароматните молекули в носа. Идентифициралите ги рецептори там изпращат информацията до обонятелната луковица, която е между носната кухина и фронталния лоб на мозъка. Обонятелната луковица има силна нервна връзка с хипокампуса на мозъка, който създава пространствени карти на средата.

Учените са работили с 24 младежи, като са блокирали слуха, зрението или обонянието им и са проверявали ориентацията им.

Хората обикновено се ориентират със зрението си.

Съществуването на толкова развита позиционираща система на базата на обонянието е изненада за специалистите.