Още по темата

Разработката на новото поколение видеокарти от NVIDIA отне две години, като по думите на генералния директор на компанията Дженсън Хуанг, с похарчените за проекта пари е можело да се изпрати човек на Марс. Върху разработката се е трудил екип от няколко хиляди души.

Според Хуанг, това е най-мащабният проект за създаване на графичен ускорител в историята на човечеството с бюджет от няколко милиарда долара.

Силициевите кристали на GTX 1080 са рязани по 16 нанометрова технология и имат съвсем нова архитектура. Това е революционната „Паскал“ (Pascal). На практика GTX 1080 може да прави неща, за които все още няма измислени софтуерни приложения. Сега графичните интерфейси като Direct X ще трябва отново да настигат хардуера.

В сравнение с предишния флагман Titan X новата видеокарта има далеч по-ниска консумация на енергия - 180W срещу 250W. Цената пък е по-малка с 400 долара. А увеличението на производителността е огромно.

Дженсън Хуанг коментира, че „GTX 1080 има почти безотговорно количество производителност“.

За да илюстрираме тези думи, новата видеокарта има повече от двойно по-висока производителност от Titan X при възпроизвеждане на виртуална реалност.

Дори „по-слабата“ версия GTX 1070 е по-бърза и с по-добра енергийна ефективност от предишния флагман на NVIDIA, а ще струва 379 долара.

GeForce GTX 1080 ще бъде пусната в търговската мрежа на 27 май, на цена от 599 долара. От NVIDIA ще предложат и специален модел с още по-висока производителност и процесор, ускорен до 2.1GHz, за 699 долара. GTX 1070 пък излиза на 10 юни.

Цените на Titan вече почват да падат и ще бъдат рязко понижени с пускането на новите видеокарти на пазара.

Сега чакаме отговора на AMD, чиято нова архитектура ще се казва „Поларис“ (Polaris) и би трябвало да предположи производителност близка до тази на GTX 1070, но на по-ниска цена.