Още по темата

Трима американци са завели дело срещу Apple, в което обвиняват компанията, че не е отстранила конструктивен дефект в iPhone 6 и iPhone 6 Plus, съобщава изданието Mac Rumors. Според ищците компанията знае за дефекта от много време, но въпреки това отказва да поправи телефони, които са били повредени заради него.

"Apple от много време знае за дефекта. Въпреки това тя редовно отказва да поправи телефони безплатно, когато дефектът се прояви. Много други притежатели на iPhone са комуникирали със служители на Apple и са искали проблемът да бъде отстранен гаранционно. Apple обаче не го е правила или е отказвала да го направи", пише в жалбата до съда.

Според потребителите съзнателното поведение на компанията утежнява ситуацията. Те смятат, че са понесли щети заради решенията на Apple и искат съответната компенсация. Тя включва издаване на заповед, която да задължи Apple да оправи безплатно всички засегнати от дефекта телефони, както и да удължи техните гаранции с разумен срок. Иска се и неуточнена за момента финансова компенсация.

Махането на жака за слушалки от iPhone е грешка, смята Стив Возняк

Според онлайн изданието iFixit, дефектът се проявява първо със сива мигаща линия в горната част на екрана. В последствие дисплеят започва да не реагира на допир. Причината е лошо запоени чипове за контролера на сензорния екран, които с времето започват да губят контакт, твърди iFixit.

За момента Apple не е коментирала темата официално. Оплакванията на потребителите обаче твърдят, че в магазините на компанията им е било казано, че тя не признава това за фабричен дефект и не се покрива от гаранцията.