Още по темата

„Флаш“ (Flash) бе неизменна част от мрежата само допреди няколко години. Да се опитате да сърфирате без плъгина на Adobe щеше да означава, счупени клипове, менюта и силно чувство на неудовлетвореност.

Въпреки това, самият Flash никога не е бил харесван от създателите на сайтове. Плъгинът е известен най-вече с това, че заема непропорционално количество системни ресурси и с множеството пробиви в сигурността.

От Google най-накрая решиха да се откажат от Flash. До края на тази година най-използваният браузър в света „Хром“ (Chrome) вече няма да зарежда директно Flash съдържание. Вместо това потребителите ще трябва да си направя листа със сайтове, за които изрично да е посочено, че се нуждаят от поддръжка на плъгина на Adobe.

Според Google този подход се нарича „HTML5 по подразбиране“. С възхода на мобилните устройства, много сайтове вече използват новия HTML стандарт за медийно съдържание.

Той е по-ефективен и позволява по по-добро мащабиране за различни устройства. Все повече рекламодатели също предпочитат HTML5. От Googlе планират да спрат да приемат заявки за Flash реклами от 30 юни.

От Adobe пък вече работят по HTML5 инструменти, които трябва да предоставят много от функциите на Flash.