Още по темата

Социалната мрежа Facebook смята съвсем скоро да замени бутона „Like” с нещо наречено „Реакции“.

Изменението беше тествано през последните три месеца на миналата година в Ирландия, Испания и още няколко страни.

Това е най-голямата промяна в интерфейса на социалната мрежа от години насам.

Идеята, според създателя на компанията Марк Зукърбърг, е да се добави „малко на сложност“ в нещо, което е много просто.

„Когато имате само един бутон, ако споделяте тъжна част от съдържанието или нещо, което те кара да се ядосваш, хората нямат инструмент, за да реагират на него“.

Ето защо сега те ще получат няколко различни бутона за реакции под формата на емотикони, означени като „Обичам“ (Love), „Хаха“ (Haha), „Тъжен“ (Sad) и „Ядосан“ (Angry), „Уау“ (Wow), както и стария „Like”

Първоначално от Facebook бяха включили и бутон „Йей“ (Yay), означаващ триумф, но се отказаха от него, тъй като при тестовете, мнозинството от потребителите не са разбрали за какво се използва.

За повече от един милиард души, които посещават Facebook всеки ден, сега може би предстои труден период на приспособяване. Трябва ли просто да „лайкнат“ снимката на вашето куче или трябва да натиснат „обичам“? Трябва ли да се засмеят или да се ядосат, когато не споделят дадено мнение?

Рекламодателите обаче вероятно ще кажат „уау“ на новите бутони, защото ще разполагат с още няколко начина да се свържат с потребителите и да получат информация за тях.

През последните години значението на бутона за харесване беше девалвирано, поради желанието на всички компании във Facebook да получат колкото се може повече „лайкове“.