Още по темата

Facebook продължава да популяризира фалшиви новини, въпреки че преди няколко седмици махна човешкия фактор от подбора на материалите. Алгоритимът обаче все още не е оправен и често показва в секцията с популярни истории материали, които всъщност са лъжи, съобщава в. "Washington Post".

Вестникът е анализирал публикациите в секцията Trending за периода от 31-ви август т.г. до 22-ри септември. През това време са засечени 5 "неоспоримо фалшиви" новини и още 3, които са били "видимо неточни". Освен това често са публикувани и прессъобщения и дори връзки към онлайн магазини за приложения и iTunes.

Facebook иска да пусне безплатен интернет в САЩ

За сега Facebook е отказала коментар по темата. Компанията редовно променя алгоритъма за подбор на новини, което пряко се отразява на броя и вида публикации, които потребителите виждат в профилите си. Тя твърди, че търси баланс между информация от сайтове и страници, публикации на приятели и друго съдържание като видео например.

"Фейсбук" призна грешката си, отмени цензурата на историчeска снимка

Вестникът посочва, че именно това постоянно персонализиране ще дава различни резултати за всеки потребител и за броя фалшиви новини. При някои те може да са повече, а при други - по-малко. Основният проблем обаче е, че все още няма филтър, който да проверява дори дали сайтът е известен с фалшиви публикации. Според изданието фалшивите новини всъщност се показват по-често от очакваното, като дори е имало и публикации от популярни сатирични сайтове, които обаче са поставени наравно с останалите новини. Често място в секцията намират и статии от таблоиди. В един от куриозните случаи, като новина е представена и публикация от сайт, който дори се казва "фалшивите новини".

Компютърният специалист Уолтър Куатрочиочи от Италия изучава разпространяването на невярна информация в интернет и смята, че случващото се отразява тенденцията потребителите в мрежата да се събират по групи с общи интереси и да се изолират от останалите. В такава ситуация алгоритъмът ще подбира новини според интересите на съответния потребител и се получава затворен кръг, в който той може да се окаже заобиколен от още повече фалшиви новини, които да изграждат грешна представа за света. Затова пред Facebook стои предизвикателството да оптимизира алгоритъма и да намери баланс.