Ван, хеч или SUV: "Рено Каптюр"
Източник: Рено
5

"Каптюр" се нарича предложението на "Рено", с което френската компания ще се опита да се намеси на пазара на компактните кросоувъри, доминиран до момента от "Нисан Джук".

Тази ниша расте изключително бързо и кросоувър автомобилите вече изместват по продажби традиционните минивани (MPV, multipourpose vehicles).

Причината за подобен успех изглежда проста, ако се вгледаме в

рецептата на "Каптюр" -

независимо от компактните си размери, мoделът предоставя лекотата на управление на "Клио", вътрешното пространство и практичността на MPV-то, както и повишения просвет, характерен за SUV класа.

"Каптюр" е изграден на базата на "Клио" и е само стотина килограма по-тежък от него. Размерите му - 4122х1778х1566 мм - го правят идеален за употреба в града, а с клиренса си от цели 20 см е особено подходящ за онези градове, които не могат да се похвалят с идеална пътна мрежа...

Макар и при представянето на автомобила "Рено" да подчертава, че той е зареден с откривателски дух, от "Каптюр" едва ли могат да се очакват чудеса извън пътя. Пример за това е и фактът, че моделът ще се предлага със

задвижване на предните колела - пълноприводна версия не е планирана

Това от своя страна се отразява позитивно на производствените разходи, разхода на гориво и най-вече на пространството за пътниците на задните седалки.

Подобен вид автомобили са традиционно предпочитани от шофьори, които обичат да стоят високо над пътя и да не правят сложни упражнения при влизане и излизане.

В "Каптюр" "Рено" прилага и една проста тактика, която превърна навремето "Туинго" в учудващо просторен за размерите си автомобил - подвижната задна седалка, която в зависимост от нуждата за повече товарно място или за повече място за краката на пътниците може да се премества с 16 см. Така мястото за коленете на пътниците отзад може да достигне комфортните 215 мм -

цели 75 мм повече, отколкото при "Клио"

Същевременно "Каптюр" е и доста "модно ориентиран" автомобил. Залага на ярки цветове и множество възможности за персонализация - както на салона, така и на екстериора. Освен различен цвят на покрива на автомобила, за него се предлагат и различни стикери. Цветните елементи се повтарят и в интериора - на централната конзола и в долната част на волана, както и в тапицерията на седалките.

Тя, собствено, е друга отличителна черта на модела - от ниво на оборудване Expression нагоре калъфите на седалките са с цип и могат да се свалят лесно за пране или просто за промяна на атмосферата - допълнителни калъфи могат да се поръчват като екстра.

Друго практично хрумване е новата жабка, която представлява голяма кутия с обем 11 л. Тя се издърпва като чекмедже, така че достъпът до нея е улеснен, а нещата, които побира, са наистина доста. В горната си част има специален ръб, така че да не се чудите къде из колата да оставите лаптопа си - той може да бъде сигурно прибран именно в жабката.

"Каптюр" идва с

моторна гама, която обръща особено внимание на икономичността

Базовото предложение е 0,9-литровият трицилиндров двигател. Благодарение на турбопълненето си, той осигурява максимална мощност от 90 к.с. и максимален въртящ момент от 135 Нм при 2500 об/мин.

Това предложение, както показа пробното му шофиране, е приятна изненада - не само с ниския си разход на гориво (5 л/100 км смесен цикъл, 6 л в града и 4,4 извън него по данни на производителя), но осигурява и съвсем прилична тяга - имайки все пак предвид обема му, дори и на магистрала. За движение из града е безупречен. С него малкият кросоувър постига максимална скорост от 171 км/ч, а ускорението от 0 до 100 става за 13 сек.

Само 0,1 сек. повече отнема същата дисциплина на дизеловия двигател - добре познатият 1,5-литров dCi агрегат на "Рено". Неговата мощност е също 90 к.с., но въртящият му момент е 220 Нм (при 1750 об/мин). Особено приятна за водача е гледката на данните за разхода му на гориво.

Смесеният разход е 3,7 л на 100 км

(3,4 л извън града и 4,2 л при градско шофиране).

В моторната гама има и 1,2-литров бензинов двигател, който ще се предлага само със скоростната кутия с два съединителя EDC. Мощността от 120 к.с. превръща този двигател в най-мощното предложение за "Каптюр" засега.

Всички варианти от серията Energy (малкият бензинов и дизеловият двигател) разполагат със Stop&Start автоматика и система за регенерация на енергията при намаляване на скоростта и при спиране.

Новият "Каптюр" се произвежда в завода на марката в испанския град Валядолид. Продажбите му започват от юни, а

цените у нас

варират между 25 990 лв. с ДДС за базовата версия и 34 990 лв. за най-мощния вариант с най-високото ниво на оборудване Dynamique. 

Същевременно обаче още в серийното оборудване (ниво Authentique), освен задължителните ABS и ESP, влизат например система за потегляне на наклон (HSA), климатик, CD радио с bluetooth и USB изход, круиз контрол, отопляеми огледала и др. 

Според производителя, основните конкуренти на новия "Каптюр" са "Нисан Джук" - лидерът в тази категория, и малкият кросоувър на "Пежо" - 2008, който чакаме да се появи на пазара през есента.

Коментари 5
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

5 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Владя Борисова

Върнаха Владя Борисова начело на Патентно ведомство

България Преди 35 минути

Проф. Борисова веднъж вече е заемала длъжността председател на Патентно ведомство

"Булгаргаз“ търси 5,5 млн. МВч природен газ

"Булгаргаз“ търси 5,5 млн. МВч природен газ

България Преди 1 час

Специфично изискване е газът да бъде доставен до гръцкият терминал „Ревитуса”

А1 финализира сделката за придобиването на СТЕМО

А1 финализира сделката за придобиването на СТЕМО

България Преди 2 часа

Двете компании ще продължат да работят самостоятелно, но с обща цел – дигитализацията на бизнеса

д

Френски пощальон доставя писма … с лодка (ВИДЕО)

Любопитно Преди 2 часа

Вижте историята на Шарл Дефорт

Влак блъсна мъж в Бургаско

Влак блъсна мъж в Бургаско

България Преди 2 часа

Инцидентът е станал малко преди 12 ч.

х

Пясъчна феерия: Творец рисува картини по плажовете на Дубай (ВИДЕО)

Любопитно Преди 2 часа

44-годишният мъж открива таланта си да рисува върху пясък през 2014 г.

ф

Музей на слузта в Ню Йорк привлича стотици любопитни (ВИДЕО)

Любопитно Преди 2 часа

Самата слуз се създава на основата на лепило, към което се добавят съставки като лосион или глина, за да стане копринено меко

Нова глоба за ТЕЦ "Марица 3"

Нова глоба за ТЕЦ "Марица 3"

България Преди 2 часа

Наложената санкция е в размер на 60 000 лв.

.

Лондонски музей връща на Нигерия заграбени артефакти за милиони (ВИДЕО)

Любопитно Преди 2 часа

Те са взети при британската колонизация през 1897 г.

крака

Упражнение за бедра, което може да правите навсякъде (ВИДЕО)

Любопитно Преди 2 часа

Полезните съвети дава фитнес инструкторът Аурелия Даман

Боливия

"Пътят на смъртта" в Боливия - живописна атракция за велосипедисти (ВИДЕО)

Любопитно Преди 2 часа

Маршрутът някога е бил от ключово значение

.

Студенти създадоха щадящо устройство за диабетици (ВИДЕО)

Любопитно Преди 3 часа

Устройството използва инфрачервена спектроскопия и се свързва с мобилно приложение

Халактирския плаж, Камчатка

Плажни „чудовища” се разхождат край морето в Нидерландия (ВИДЕО)

Технологии Преди 3 часа

Творецът е известният художник Тео Янсен

Алексиев за интерконектора: Не открихме газ

Алексиев за интерконектора: Не открихме газ

България Преди 3 часа

Алексиев: Не сме отказали танкерите от САЩ, не можем да ги платим в момента

Промишленото производство в България с огромен ръст

Промишленото производство в България с огромен ръст

България Преди 3 часа

Спрямо май има леко понижение с 0,8%