Още по темата

От „Тесла“ (Tesla) направиха пълен редизайн на вече превърналия се в класика за високия клас автомобили „Модел S”.

Колата има нова визия, издържана в по-агресивния външен вид на кросоувъра Model X, който беше представен в края на миналата година.

Голямата решетка на предния панел, която при автомобилите, задвижвани с вътрешно горене, служи за охлаждане на двигателя, вече я няма. При електрическа кола като „Модел S”, при която под предния капак има багажно отделение, както и под задния, класическият външен вид беше дизайнерско решение. Фаровете също са нови, с адаптивни LED светлини.

Малката решетка, която служи за охлаждане на батериите, разположени в шасито на автомобила, остава, но с променен дизайн.

Промените в дизайна не са самоцелни – коефициентът на челно въздушно съпротивление на автомобила е намален до 0,21.

Има сериозни промени и в интериора. Климатичната система вече включва специален филтър, който може да защити шофьора дори от атака с химическо оръжие. Двойното филтриране има за цел да спре 99,97% от замърсяването с твърди частици, като прах, както и всички алергени, бактерии и други замърсители, които могат да проникнат в кабината отвън.

Освен това обновеният „Модел S” се заражда при сила на тока от 48 ампера, при 40 ампера преди, което прави зареждането значително по-бързо.

Мощността на колата е повишена до 532 конски сили, което позволява ускоряване до 250 км/ч, като времето аз достигане от 0 до 100 км/ч е 2,8 секунди. Максималният пробег с едно зареждане е 470 километра.

Източник: Tesla

Автопилотът позволява дигитален контрол на двигателя на „Модел S”, включително и управление на скоростта, спирачките и кормилната система от бордовия компютър, който помага да се избягват сблъсъци отпред и отстрани.

Също така колата може да сканира мястото за паркиране и да прецени как да се позиционира. „Модел S” разполага и с функция за „повикване“, така че може да чака шофьора на входната врата сутрин.