Още по темата

Проучване на Autolist показва, че Model S се представя най-добре спрямо всички останали електромобили на американския пазар, когато стане въпрос за обезценяване и вторичен пазар. По-интересното е, че някои конвенционални лимузини също се представят по-зле от Tesla, като според изследването моделът има най-ниската степен на обезценяване в сегмента.

Имайки предвид цена и размер, Model S е сравняван с луксозните седани на най-добрите в играта, а именно Mercedes-Benz S-Class, Lexus LS460, Porsche Panamera, BMW 7 Series, Audi A8 и Jaguar XJ.

Британският седан е най-зле, губейки най-много от първоначалната си цена в хода на годините, докато Lexus LS460 е с най-ниско обезценяване в класа и конвенционалното задвижване. Mercedes-Benz се нарежда пред Porsche Panamera, макар двата модела да се изравняват, когато навъртят над 60 000 мили.

Трябва да се отбележи, че традиционните седани са много близо един до друг през първите 10 000 мили пробег, а разликите започват да се появяват и увеличават след първите 20 000 мили пробег.

Tesla Model S обаче е ударник. Когато луксозният седан с най-голямо обезценяване достигне 35% спад на цената при препродажба и е изминал 40 000 мили, цената на Tesla Model S е с 23% под цената по ценова листа, като на километража си има същия пробег от 40 000 мили.

Спад от 35% от първоначалната цена Model S достигане на 60-70 000 мили, като в тази точка най-зле представящият се седан с ДВГ се обезценява между 47 и 52%.

Общо, автомобилът, който запазва най-висока остатъчна стойност до 100 000 мили пробег, е Toyota Corolla. Най-слабо представилите се модели тук са BMW i3, Chevrolet Volt и Nissan Leaf.

Четете още:

Toyota чества 50 години Corolla с 44 млн. продажби

BMW направи Edition RED на Серия 4 специално за нашия пазар