Още по темата

Президентът на Русия, Владимир Путин, стана рекламно лице на автомобил. И то не какъв да е автомобил, а „Лада“.

Ако името „Лада“ предизвиква носталгични спомени за „Самара“ и „Нива“, време е да разбием мита за руската кола с амортисьори от камион и окачване, което може да служи за всичко, освен да вози комфортно.

Става въпрос за новата „Веста“. В нея инженерите от АвтоВАЗ се опитват да съчетаят най-доброто от азиатската електроника с английския дизайн и френските автомобилни технологии. Въобще, освен фактът, че се сглобява в завода в Ижевск, има твърде малко руски неща в новата Лада.

В оборудването на автомобила са включени автоматичен климатик, автоматична скоростна кутия, електрически стъкла и огледала, автопилот, специални седалки, които дават допълнителна опора на гърба и могат да се загряват, многофункционален волан и т.н.

На централната конзола на таблото има 4.3 или 7 инчов дисплей, през който, само с докосване, могат да се управляват редица функции на колата.

Дизайнът на Веста е дело на англичанина Стив Матин, който освен с АвтоВАЗ е работил и с „Мерцедес“ и „Волво“. При конструирането на автомобила са използвани технологии, предоставени от френско-японския гигант Renault-Nissan.

По отношение на задвижването Веста за сега предлага избор между два бензинови двигателя с обем 1,6 и 1,8 литра, и мощност съответно 106 к.с и 122 к.с.

Серийното производство стартира на 25 септември, а колата ще се предлага официално на пазара в Русия от следващата седмица на цени между 495 хил. и 600 хил. рубли (14 000 -17000 лева) в зависимост от екстрите. Планира се автомобилът да се продава и в Източна Европа и Латинска Америка.

Източник: БГНЕС

Путин изглежда доволен от краткия тест драйв, единствените неща, които подлежат на въпрос са ограниченията за скоростта и малко странният избор на цвят на тествания автомобил.