Още по темата

Тази седмица Google постигна важна политическа победа, след като Националната агенция за безопасност на пътищата в САЩ одобри системата за автономно шофиране на компанията и я призна за юридически пълноправен шофьор.

Но от Google искат много повече. И тези искания бяха изпратени до федералната агенция още през ноември.

Според Крис Ърмсон директор на поделението, разработващо технологията за автономно шофиране, колите нямат нужда от човешки шофьор и дори от частите, които позволяват на човек да ги управлява.

Например спирачките. Правила за шофиране на автомобили не трябва да се изискват наличието на контролирана с крак система за спиране. Google твърди, че автомобилът не се нуждае от такава.

Ърмсон смята, че контролните уреди и дисплеите също са излишни. „Вместо да се налага човекът шофьор да отклонява вниманието си или да прави грешки при решенията, които взима, защото не обръща внимание или погрешно разчита различните показатели, автономната система получава цялата необходима информация мигновено чрез своите сензорни системи и гарантира сигурност чрез своите компютри и логика за безопасност, които предприемат съответните действия“, пишат до регулатора от Google.

Ключът за фаровете също се оказва излишен според технологичната компания, тъй като автомобилът ще взема сам решението кога да ги включи.

Ърмсон е категоричен, че човекът шофьор е по-опасен на пътя, отколкото роботизираният автомобил.

Засега щатските регулатори отказват да отстъпят пред исканията на Google. Въпреки че признаха юридически роботизираната система за способна на шофира автомобил, те не дават да бъдат направени изискваните от компанията промени в дизайна на колите.

Въпреки увереността на Ърмсон, през миналата година имаше поне един сериозен инцидент с новата технология.