Още по темата

Инженерите на „Мазда“ работят усилено върху подобряването на коефициента на полезно действие (КПД) на бензиновите мотори, и към 2020 г. ще го подобрят с 50%, разкрива шефът на евроцентъра за изследвания и разработки на японската компания Кеничиро Саруватари.  

КПД на двигателя е обобщаващ показател, който дава представя доколко ефективно се ползва химическата енергия на горивото при изгарянето му в мотора. Колкото процесът е по-ефективен, толкова двигателят е по-мощен, икономичен, екологичен и по-малък, пише „Автопрес 2001“. 

Днес моторите на „Мазада“ са шампиони по висока степен на сгъстяване – 14:1 и са сред лидерите по КПД. Това амбицира японците да продължат и по-нататък, като

идеята е да се достигне ниво от 18:1, което сега е характерно за дизелите. 

Интересен момент е, че при подобно сгъстяване в цилиндъра бензинът ще може да се самовъзпламенява от високата температура, получена от огромната компресия. Така искрата, подавана от запалителна свещ, ще е излишна. 

За да се изключи грубата работа на мотора и детонационните процеси при изгарянето на горивото, инженерите разработват изключително точна и фина система за подаване на бензина. 

В рамките на същия проект Skyactiv върви интензивна работа и по съкращаване загубите на топлина в изпускателната система, където по принцип се губи около 30% от топлинната енергия на мотора.

Главната цел на проекта е максимално възможното

намаляване на вредните емисии в атмосферата от отработилите газове и повишаване КПД-то на бензиновите мотори

до нивото на дизеловите. Моторите Skyactiv от новото поколение – при използването им в хибриди, могат да достигнат емисии на СО2 от 50 г/км, което е отличен резултат.