Още по темата

“Нашите купета превръщат ежедневието в уикенд за клиентите ни,“ заяви Рупер Щадлер, председател на борда на директорите на Audi, разкривайки новите А5 и S5. Очаквано, дизайнът на моделите е еволюционен, тясно обвързан с Audi A4 седан 2017. Големите новости са в механично и технологично отношение.

Визуално, новите Audi A5 и S5 не правят голям скок спрямо своите предшественици. Вместо това дизайнерите са акцентирали върху типичните за такъв род автомобили зони. Повече алуминий и високоякостна стомана спомагат за снижаване на теглото с 60 кг, макар колата да е с 4,5 см по-дълга и сега предлага повече интериорен и товарен обем. Но изваяният силует на модела е довел да страхотния 0,25 коефициент на въздушно съпротивление.

Когато Audi представи S5 през 2007, автомобилът бе оборудван с 4,2-литров V8 FSI двигател, генериращ 354 к.с. при 7000 об./мин. Бяха достатъчни, за да застане срещу BMW 335Ci и CLK500.

Няколко години по-късно агрегатът бе заменен от 3,0-литров V6, мощността на който бе понижена до 333 к.с. Но сега, новото S5 Coupe отново се връща към оригинала. Но не като компановка, а като мощност. Напълно новият 3,0-литров турбо V6 генерира 354 к.с.

Подобно на BMW М2, S5 разчита само на едно турбо, тъй като двете турбини са запазени за лошите момчета RS4 и RS5. Но и един е повече от достатъчен, защото ускорение до 100 км/ч за 4,7 секунди е повече от подобаващо. Макар да е с 21 к.с. по-мощен от предходния двигател (и 500 Нм въртящ момент), той изразходва само 7,3 л/100 км. Quattro системата е стандартна, както и 8-степенният автоматик („ръчка“ не се предлага).

Audi A5 ще се предлага с пет различни двигателя за Европа. Техническите данни са кът към момента, но Щадлер заяви, че те ще са с около 20% по-икономични от преди. В Щатите моделът ще се предлага с двигателите на А4.

Повечето модели ще използват 7-степенна трансмисия с двоен съединител, макар чу европейците ще могат да го поръчат и с 6-степенна механична кутия, а 8-степенната автоматична трансмися ще е за най-мощния 3,0-литров дизел.

В интериора се откроява готиният Virtual Cockpit (изцяло цифрово приборно табло), нови технологии за активна безопасност, включително предварително подгряване на спирачките, Android Auto/Apple CarPlay интеграция в инфотейнмънт системата.

A5 ще е първото Audi, снабдено с нова „неограничена“ SIM карта, която работи в цяла Европа, без да се начисляват роуминг такси. В стандартното оборудване влизат и LED фарове и стопове, Bluetooth, Audi pre sense city pre-collision спиране и 7-инчов дисплей на инфоразвлекателна