Още по темата

Apple си е поставила 1 година срок, в който да реши бъдещето на своя амбициозен проект за автономен автомобил. Ръководството на компанията е поискало от екипа на проекта до края на 2017 г. да има ясен резултат дали проектът може да се реализира, съобщава агенция "Блумбърг".

За автомобила на Apple се говори от близо две години. Компанията досега не е коментирала темата официално и не се очаква да го направи докато проектът не достигне финална фаза. Той започна много амбициозно, но сега дори не се знае какво ще е бъдещето му.

Технологичните компании са най-скъпите брандове в света

Apple усилено разширяваше екипа, който да го реализира. Той е от около 1000 души, но няколкостотин от тях вече са прехвърлени на други проекти, освободени са или са напуснали сами. Вътрешното име на инициативата е Project Titan. През последните месеци тя няколко пъти е сменила фокуса си.

Първоначално целта е била създаване на електрически автомобил с автономни функции. След това Apple е започнала да проучва възможностите главно в разработката на софтуер за автомобили. Сега е префокусиран към създаването на платформа за самоуправляващи се коли, която да може да се лицензира от производители на автомобили.

Apple патентова хартиена торба

Източниците на агенцията допълват, че за сега ръководството на компанията осигурява всичко необходимо на екипа. Въпреки че съставът му се променя, компанията поддържа броя му с нови назначения. Въпреки това има много несъгласия и противоречия за стратегията и бъдещето на Project Titan. Един от проблемите е, че ръководството иска качеството да е на много високо ниво, за да не наруши имиджа на останалите продукти на Apple. Постигането на такова качество обаче не е никак лесно и е много скъпо.

Автопилотът на Tesla избягва катастрофи с нов софтуер

Проблемите в Project Titan идват най-вече от несъгласието на ръководителите за неговата посока и честата смяна на фокуса, твърдят източниците на агенцията. Това води и до напускането на инженери, които се съмняват в дългосрочната сигурност на работата си и че работят по продукт, който изобщо няма да излезе на пазара. По-голямата част от промените в екипа засягат инженери, които работят по хардуер и механика. Съкратени са и 120 софтуерни инженери, които са работили по операционната система.

Според агенцията част от проблемите се дължат на факта, че Apple за пръв път осъзнава големите предизвикателства в автомобилната индустрия. Google също имаше подобни трудности със своите автономни автомобили. Компанията потърси партньорства с други фирми от автомобилния бранш, за да спаси проекта си.