Още по темата

Шефът на „Фиат-Крайслер“ (FCA) Серджо Маркионе започва изпълнението на амбициозния си план за преструктуриране на марката „Алфа Ромео“, който цели да я превърне в конкурент на германските „Ауди“ и БМВ. 

Бюджетът, определен за това, е 6 млрд. евро, пише Autonews.com. Планът обаче е и доста рискован. 

Въпреки това съвсем скоро ще видим новите предлoжения от „Алфа“. През 2017 г., се чакат три нови модела, а през 2018 – още 5 модела. 

Иначе още тази седмица италианците ще покажат новата „Джулия“, догодина - компактен SUV, следван от голям седан през 2017 г. Последният голям седан – „Алфа 166“, беше спрян от производство през 2007 г.  

Друга амбициозна цел, поставена пред „Алфа“, е

продажбите ѝ в глобален мащаб да пораснат от 70 хил. до 400 хил. бройки годишно,

като 150 хил. от тях да са реализирани в САЩ. 

„Джулия“ ще дебютира на автосалона във Франкфурт и ще наследи „Алфа 159“, която не се прави от 2011 г. С нея италианската компания иска да влезе в пряка конкуренция с БМВ Серия 3 и „Ауди А4“. Моделът се очаква на пазара в края на 2015 г. или началото на 2016 г. 

Компактният SUV на „Алфа“ пък трябва да се справя с конкуренцията на „Ауди Q5“ и БМВ Х3. По план производството трябва да започне през септември 2016 г., а продажбите – 2-3 месеца по-късно. 

Големият седан, който се чака в средата на 2017 г., ще се конкурира с „Ауди А6“ и БМВ 5. 

И трите нови модела са базирани на архитектурата със задно или 4х4 задвижване. 

Серджо Маркионе
Серджо Маркионе Източник: ЕПА/БГНЕС

Двигателите също ще са впечатляващи. Най-мощният 3-литров V6 бензинов агрегат ще е с директно впръскване, два турбокомпресора и всъщност ще е версия на двигателя, който „Ферари“ прави за „Мазерати Куатропорте“ и „Гибли“. Мощността му ще е над 500 к.с.

По-малкият двигател ще е 2-литров. Той ще се предлага в няколко мощностни варианта – със 180, 250 и 330 к.с.