Още по темата

След терористичната атака в Париж миналия петък, Facebook активира две нови услуги в социалната мрежа - възможността всеки да покаже, че е съпричастен към случилото се с промяна на профилната си снимка с цветовете на френското знаме, както и т. нар. Safety Check.

Втората услуга се изразява в това всеки, който се намира в района на инцидент може да покаже на близките си, че е добре със специална нотификация, пише Smartnews.bg.

Много потребители обаче се запитаха защо от социалната мрежа пуснаха Safety Check за Париж, а не и за други атаки, като тази в Бейрут в четвъртък, където загинаха над 40 души.

В пост през уикенда вицепрезидентът на компанията Алекс Шулц обясни защо това е така. За незапознатите - Safety Check е функция, която социалната мрежа представи още миналата година.

Целта ѝ е да позволява на хора в райони с бедствия да показват, че са добре. В светлината на последните събития обаче, компанията е решила, че тя може да помогне и в други случаи, като например терористична атака или епидемия.

„За всичко ново си има първи път, дори и в трудни времена, за нас това бе Париж.“, коментира Шулц и разграничава Safety Check за Париж и възможен такъв за „други места по света, където насилието е по-често срещано и ужасни неща се случват с тревожна честота“.

Според него на такива места събитията нямат ясно разграничен край и е по-трудно човек да дефинира състоянието си като „в безопасност“.

По-късно Марк Зукърбърг се включи в дискусията с пост през личния си профил, където обясни, че компанията е загрижена еднакво за всички хора и се стреми да помага. Според Зукърбърг, идеята на Safety Check е била точно да служи при природни бедствия, но от тук нататък Facebook смята да използва функцията и при други извънредни събития, Вижте още в Smartnews.bg.

Данните сочат, че повече от 5.4 милиона души са използвали в петък бутона Safety Check Up, за да успокоят близките и роднините си. Посланието е било получено от 360 милиона души.