Още по темата

Началникът на гарата в градчето Андрия Вито Пиккарета пое частична отговорност за смъртоносния челен сблъсък на два пътнически влака във вторник в областта Пулия, съобщиха медиите.

Катастрофата стана на участък с един коловоз, където движението се управлява от началник гарите, които комуникират по телефона пряко с машинистите – система, която италианските власти наричат "рискова".

Вижте кадри от инцидента във видеото горе.

"Аз съм един от тези, които пуснаха влака да продължи",

каза Вито Пикарета пред в. "Стампа".

"Имаше известно объркване, влаковете закъсняваха", допълни железопътният служител.

Пикарета изтъкна, че не е единственият виновен, а всички обвиняват единствено него.

"Аз също съм жертва", заяви началник гарата.

Едната пътническа композиция от 4 вагона трябвало да изчака на гарата до идването на другия пътнически влак, преди да тръгне по маршрута между Корато и Андрия. Разрешение да потегли машинистът получил по телефона от началник гарата.

Разследващите са установили, че единият от влаковете се е движел прекалено бързо

и смятат, че сблъсъкът е резултат от човешка грешка.

Три влака, което значи един повече от обикновено, трябвало този ден да пътуват в този участък. Вероятно това е объркало началник гарата в Андрия, пише в. "Стампа".

Началник гарата в Корато Алесио Порсели също е обект на разследване, защото е трябвало да види, че по трасето се движи влак.

Според "Стампа" жп линията е строена през 1965 г. За края на месеца е насрочена тръжна процедура за модернизиране на железния път, повишаване на системата за сигурност и изграждане на втори жп коловоз.

Около 55% от жп мрежата в Италия е еднолининейна.