Още по темата

Парите, събрани след поскъпването на винетките от следващата година, ще се използват изцяло за ремонт на пътища.

Това заяви в ефира на "Здравей, България" по Нова ТВ шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) инж. Лазар Лазаров.

По пътищата от първи и втори клас не трябва да има нито една дупка, а третокласните ще започнат поетапно да се възстановяват, обеща той.

Лазаров бе категоричен, че приходите от настоящите такси не са достатъчни за добрата поддръжка на националната пътна мрежа.

От 2016 г. обаче те щели да се увеличат с около 73 млн. лева

В момента годишните винетки струват 67 лв., а от догодина ще са 97 лв. За сравнение, в съседна Румъния цената им е 56 лв.

"Увеличението на цените трябва да доведе до ремонти, които да се виждат от хората", категоричен бе Лазаров.

Лазаров потвърди също така, че предстои въвеждането на

тол такса за тежкотоварните автомобили за всички републикански пътища

Те ще бъдат съобразени с изминатото на територията на България разстояние. През България минава целия транзитен тежкотоварен трафик от и до Турция.

Той припомни, че предстои въвеждането на единна система за цяла Европа.

Винаги можем да спорим какво е справедливо, но от 2004 г. в България е въведена винетната система и тогава отпада пътният данък, коментира по темата и министър Лиляна Павлова в предаването "Тази сутрин" по Би Ти Ви.

Тя припомни, че задържането на цените от 2008 г. насам е било заради ниските заплати, но оттогава минималната заплата се е увеличила с над 60%.

Павлова призова да не се сравняваме с други държави, като например Румъния, защото "румънците имат само една магистрала, а на места там пътищата са по-лоши от нашите".

Министърът начерта на карта и приоритетните отсечки от основните пътища, които ще бъдат изградени следващата година.