Още по темата

Какво можем да направим с сума до 40 000 лева? Да осъществим нещо, което искаме от много време. Статистиката на Райфайзенбанк показва, че българите предпочитат да харчат за стоки с дълготрайна употреба и по-малко от тях биха инвестирали в образование, околосветско пътешествие или собствен бизнес например.

Обзавеждането на жилище е нещото, за което в България най-често се взима потребителски кредит. Хората искат да превърнат дома си в своето лично, уютно и уникално пространство, което да отговаря, та дори и надскача въображението ни. Незаменимото място, където всеки ден се прибират с нетърпение. През 2015 г. 56% от клиентите, изтеглили потребителски кредит от банката са похарчили парите за мебели и ремонт. Обичайно това са мъже - 61%, а средната им възраст е 39 години.

Покупката на автомобил е на второ място сред целите при взимане на заем. За сумата от 40 000 лева бихме могли да си позволим да избираме. Нов автомобил за закупили 18% от хората изтеглили потребителски кредити от банката през 2015 г. И логично е да си помислим, че това е една типично мъжка мечта, но да не бързаме с изводите, защото 33% от кредитите за покупка на автомобил са взети от дами на възраст между 30 и 40 години. Но все пак 45% са получени от млади мъже до 30 години.

Магистратура в чужбина, която винаги е една идея по-скъпа, отколкото можем да си позволим – да учиш в страната на Шекспир, да изследваш архитектурните шедьоври на Антони Гауди или пък да следваш нюха си към финансите, който би те отвел чак до Уолстрийт? Всеки мечтае за стабилна и доходоносна кариера, за която предварително влага усилия, финанси и старание да се образова. Инвестицията в образованието е причината за изтегляне на потребителски кредит от 9% от клиентите на банката. Повечето от тях са на възраст до 36 години, като 65% от хората инвестирали в образование са жени.

Със сигурност всеки себеуважаващ се пътешественик живее за следващата дестинация, поредицата от незабравими гледки и най-вече неповторимите емоции. Планирането и организацията обаче обикновено са предизвикателство, за което не всеки успява да намери време и ресурс. 7% от общия брой потребителски кредити през 2015 година отива при  пътешествениците. Те преследват набелязаните  дестинации и ги покоряват, независимо от възрастта. И все пак приключенският дух надделява, макар и с малко, при мъжете между 35 и 47 години.

Начална инвестиция в любимо занимание е друга причина за взимане на кредит. Да работим за собствените си мечти, си струва повече от всичко друго. Хоби или увлечение, с което да открием своя талант и креативност, а защо не да го превърнем в следващата ни работа. Инвестицията е само първата крачка в нашето усъвършенстване, правейки нещо, в което вярваме. Това се е оказало водещото за 6% от клиентите с отпуснат потребителски кредит през 2015 г., най-често те са мъже - 62%, на възраст между 30 и 42 години.