Отличената методология позволява предоставянето на данни за посещаемостта на уебсайтовете от предходния ден (gemiusOvernight), като така „Гемиус“ за втора поредна година печели в този изключително престижен европейски конкурс.

Президентът на компанията Пьотр Ейдс не скри радостта си: „Наградата на IAB е доказателство за факта, че европейският интернет сектор оценява усилията ни и едновременно с това кулминацията на един многогодишен труд. Това е резултат от необичайно интензивната ни работа през последните месеци, защото положихме много усилия проектите ни да работят на практика“, отбеляза Ейдс и продължи да изброява проектите, които компанията е изпълнила успешно.

„През март започнахме проучване на пазара за видео реклама - първо в Полша и Украйна. През май спечелихме търг за интернет проучвания в Чешката република. На всички останали пазари започнахме реализация на няколко изключително важни решения за рекламната индустрия. Те включват предоставянето на ежедневни данни, които проследяват трафика от персонални компютри, като ги разделят според локацията – у дома и в офиса, както и по видове устройства – компютри, таблети или смартфони.

Днес обаче публикувахме първите данни, които показват пълния обхват на сайтовете на даден издател (reach), като се вземат предвид всички уебсайтове, показани на всички възможни устройства“, заключи Ейдс с гордост.

Тази година „Гемиус“ имаше и втора номинация за награда и тя беше за предоставяне на данни за посещаемостта на уебсайтовете, като данните разделят компютрите на такива, използвани вкъщи, и служебни (Home & Work Multilocation Model).

Победата на „Гемиус“ е поредeн успех на наградите на IAB Европа. През 2015 г. компанията беше отличена за проекта си за методология, която позволява на издателите да разберат пълния обхват на сайтовете си, като се изчиства дублирането на един и същ потребител на различните устройства (Behavioral Panel Synthesis, BPS).

Наградите за проучвания на IAB Европа се връчват през последните шест години. Журито раздава награди в 8 категории: рекламна ефективност на марката, потребителски нагласи и поведение, потребителски устройства, дигитални рекламни формати, рекламни решения, иновации в проучванията и данните, измерване на аудиториите, най-добро оползотворяване на бюджет за проучвания.