Още по темата

Казусът с по-добрите пътища и по-скъпите винетки е като този с яйцето и кокошката – или събираме по-високи такси и поддържаме пътната мрежа, или не, категорична бе в студиото на „Здравей, България” регионалният министър Лиляна Павлова.

Преди време в интервю за БНТ тя бе заявила, че реалната цена на винетките трябва да е 145 лв.

Запитана от водещия дали е било стратегия обявяването на тази лоша новина след, а не преди изборите, тя отговори, че нееднократно е съобщавано, че се правят анализи за цената, които са станали готови едва в края на октомври.

Имаме 40 хил. км пътища в България, като половината са общински (безплатни), а останалите - републикански, които от 2004 г. са на винетна система (заплащане за време), когато отпада пътният данък, припомни тя.

Тя даде пример със страни като Швейцария, където освен тол такси за магистралите, се плаща и пътен данък за републиканските пътища.

Павлова увери, че се работи по въпроса за въвеждането на

смесена система за таксуване на шофьорите

При нея шофьорите на превозни средства с тегло до 3,5 тона ще плащат винетки, а на тежкотоварните – тол такси.

"За да се въведат тол таксите, обаче, всички пътища трябва да бъдат опасани с бариери и камери.

Но така ще бъде по-справедливо – всеки ще плаща за изминати километри и според тонажа на превозното средство, което управлява", обясни министърът.

Според нея ако леките автомобили се таксуват според изминатото разстояние, пътуването с кола ще стане далеч

по-скъпо, отколкото е в момента

Регионалният министър увери също, че властите имат готовност да се справят с евентуални силни снеговалежи, като снегорините ще бъдат общо 3200.

"Зимата не изненадва нас, а неподготвените шофьори", категорична бе Павлова.

Гледайте целия разговор с регионалния министър Лиляна Павлова във видеото.