Още по темата

Българската икономика демонстрира невероятна устойчивост. Това каза Тони Томпсън, представител на Световната банка за България, Чехия и Словакия по време на Единадесета годишна конференция „Стратегическа инфраструктура и инвестиции, България в свързана Европа 2016”.

 „Свидетели сме на това, че редица устойчиви компании се конкурират на пазара не само в България, но и в Европейския съюз и успяват срещу световни лидери, което е добра новина. Безработицата намалява. Почти няма инфлация, фискалното потребление е отлично, дефицитът също намалява и България продължава да има едни от най-ниски съотношения между БВП и дълг в Европейския съюз. Това са наистина добри новини, знам, че не е много типично за българите да признават, че в страната им се случва и нещо хубаво, но аз искам да вярвам, че това е така“, отбеляза Томпсън.

„Днешното събитие е посветено на стратегическите инвестиции в инфраструктурата в България. Част от пътя, който трябва да извървим е свързан с необходимостта от това да не губим направените инвестиции“, посочи той.

„От наша гледна точка, на Световната банка спазването на правилата е изключително важно, за регионалната, европейската и световната икономика. Големите неща се правят от големи лидери, които никога не са доволни от постигнатото и си дават сметка за това, което предстои да се направи. В България големите градове прогресират, когато говоря с кметовете на София или на Бургас те казват: икономиката ни върви, нямаме безработица и всеки ден има нови инвестиции. Но ако отидете в малките общини, тогава си давате сметка, че там нещата не се променят и дори в някои случаи се влошават. Те изостават“, коментира заяви представителят на Световната банка.

Той подчерта, че 80% от пътната мрежа в България се състои от второкласни и третокласни пътища.

„По тях е постигнат напредък, така че нещата се подобряват и това не може да се отрече“, отбеляза Томпсън, но подчерта също, че има пътища, които не са ремонтирани от 20 години.

„Така че работа има. Когато се изгради един нов път, той става основен двигател на икономическия растеж. Такъв е случаят с магистрала „Тракия“, допълни Томпсън.

По думите му  и в бъдеще свързването на отделните краищата на страна с магистрална мрежа ще бъде важна стъпка за развитието на българската икономика като цяло и икономиката на регионите.