На 27 май се състоя церемонията по награждаване на победителите в конкурса за ефективност на комуникационните кампании Effie България 2015. Effie България се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции.

Наградите Effie отличават най-значимите постижения в маркетинговите комуникации: идеите, които работят.

Бяха връчени две златни, три сребърни и четири бронзови награди Effie.

Кампаниите, участващи в конкурса, се оценяваха от изявени професионалисти в сферата на маркетинговите комуникации, представители на агенции, рекламодатели, медии, агенции за изследвания и независими експерти.

Журито на Effie България 2015 допусна до финала 14 кампании. Победителите са:

Категория: Стоки

Сребърна награда Effie

Истинските неща
Клиент: Carlsberg Bulgaria
Агенция: Noble Graphics
Медиа агенция: ББДО Груп/Медия Дайрекшън ОМД

Бронзова награда Effie

Всяко време е време за нещо специално!

Клиент: Загорка АД
Агенция: Saatchi & Saatchi България
Продуцентска къща: FILMMAKER
Медиа агенция: Медиа С СМВ

Категория: Услуги

Златна награда Effie

Ресторант

Клиент: Хемимонт АД

Агенция: Публисис АД

Медиа агенция: Equinox

Сребърна награда Effie

Скъпа 2014-та

Клиент: Мобилтел

Агенция: reforma

Медиа агенция: Carat Bulgaria

Бронзова награда Effie

БЛАГОДАРЯ

Клиент: UniCredit Bulbank

Агенция: The Smarts

Медиа агенция: MediaCom Bulgaria

Бронзова награда Effie

Спестовен жилищен кредит

Клиент: Пощенска банка
Агенция: ББДО Груп/ Графити ББДО

Медиа агенция: РА Крес

Интерактивна агенция: Archer Ideas 

Финалист

Жилищен блок

Клиент: UniCredit Bulbank

Агенция: reforma

Финалист

ИНТЕРАКТИВНА ТЕЛЕВИЗИЯ VIVACOM  TV

Клиент: VIVACOM

Агенция: NEW MOMENT NEW IDEAS

Медиа агенция: FCB SOFIA

Категория: Промоции

Няма финалисти

Категория: Корпоративни комуникации

Сребърна награда Effie

Ти водиш
Клиент: Мобилтел
Агенция: The Smarts
Медиа агенция: Carat Bulgaria

Финалист

Бюрото за 1 милион долара / Million Dollar Desk

Клиент: Перно Рикар България

Агенция: reforma

Co-working пространство: betahaus Sofia

Финалист

Нoво начало, нови планове
Клиент: Теленор България ЕАД

Агенция: ДДБ София

Медиа агенция: PHD Media Bulgaria
Дигитална агенция: Next DC

Категория: Социална, медийна, политическа

Златна награда Effie

Билет

Клиент: Международен София Филм Фест

Агенция: ДДБ София

Бронзова награда Effie

Скучната работа убива
Клиент: Сдружение „РЕ-АКТ“

Агенция: ББДО Груп/ Графити ББДО

Медиа агенция: ББДО Груп/Медия Дайрекшън ОМД

Финалист

Глупостта е навсякъде сред нас

Клиент: Фокс интернешънъл ченълс България ЕООД
Агенция: All Channels Communication Group
Продуцентска къща: Зографик Филм

Effie България, следвайки правилата на Effie Worldwide, обяви и ранглиста на най-ефективните агенции, рекламодатели и търговски марки въз основа на резултатите от конкурса Effie България 2015.

Правилата на Effie България Effectiveness Index, базирани на правилата на Effie Index Worldwide, преобразуват всяка награда и номинация в точки, както следва: Агенцията, подала заявката за участие, клиентът и търговската марка, получават: Gold Effie – 8 точки, Silver Effie – 6 точки, Bronze Effie – 4 точки, Финалист – 2 точки. Агенциите, ангажирани в кампанията и отбелязани в заявката за участие, получават половината от тези точки.

Всяка кампания, която е получила награда или е финалист в Effie България 2015, се включва в статистиката на Effie Effectiveness Index Worldwide.  

Агенциите ДДб София, The Smarts и Reforma делят първото място в класацията Effie България 2015 Effectiveness Index. И трите имат максимален брой от 10 точки.

Следват ББДО Груп/Графити ББДО, Публицис АД, Carat Bulgaria, Noble Graphics, ББДО Груп/Медия дайрекшън ОМД, Equinox, Saatchi & Saatchi България, All channels communication group, Archer ideas, Мedia С СМВ, Mediacom Bulgaria, New moment new ideas, РА КРЕС, Filmmaker, Betahaus Sofia, FCB Sofia,  Next DC, PHD Media Bulgaria

На първо място в класацията на Effie България за рекламодатели е "Мобилтел". Следват "Международен София филм фест", "Хемимонт" АД, "Карлсберг България", "Уникредит Булбанк", "Загорка" АД, "Пощенска банка", сдружение "РЕ-АКТ", "Виваком", "Перно Рикар България", "Теленор България" и"Фокс интернешънъл ченълс България".

В класацията за търговски марки на първо място е "Международен София филм фест", на второ - Облак.bg, а на трето - BOB. Следват "Мтел", "Пиринско", "Уникредит Булбанк", "Загорка", "Кариера с кауза", "Пощенска банка", "Виваком", "Теленор", "Теория на глупостта", "Чивас регал".