Още по темата

Паоло Руджери, авторът на бестселъра "Новите лидери – ръководство за лидери от третото хилядолетие", идва за ексклузивен семинар у нас на 22 октомври.

Ако искате да се срещнете с него и да разберете повече за това как да се превърнете във все по-успешен лидер, посетете сайта на събитието, част от световното турне на гуруто. То ще се проведе в "Интер Експо Център" и ще събере 200 управители, собственици и мениджъри на различно ниво от малки, средни и големи компании.

За да придобиете представа за идеите на Руджери, ви предлагаме една от статиите му тук:

Хората не винаги са възприемчиви, правят грешки и не работят оптимално. Причината е, че се страхуват да не направят грешна стъпка или да вземат грешно решение.

Факт е, че за да се чувстваме добре, трябва да сме смели и опасни. Опасни в добрия смисъл на думата. Да сме куражлии и да вземаме решения, които си струват, защото нашите решения са тези, които променят нещата около нас.

Как това ми помага да се докосна до душата на някого?

Как да докосна с думи нещо, което не виждам? Душата разбира от емоции – затова не трябва да говорим само чрез "чек листи" или "обороти".

1. Издигнете на преден план "значението на съобщението"

Според Платон душата по своята природа е нещо чисто и естествено. За да се докоснете до нея, трябва да говорите открито, с вяра, любов и грижа за човека. Например, за да намалите разходите, не можете просто да кажете "Трябва да намалим разходите си!". Ако вместо това кажете "Нека не пропиляваме ресурси, за да можем да осъществим плановете си и да помогнем на повече хора с услугите си", това вече ще се усети и от душата на отсрещната страна.

За да кажем "Трябват ни още нови клиенти", може да се обърнем към екипа си с изречение като: "Нека представим услугите си и помогнем на колкото се може повече хора". Просто е важно да наблегнем на това, че можем и се стараем да предоставим добавена стойност на хората, с които работим, вместо да обърнем внимание на материалното.

Докато едното обезсърчава служителите, то другото вдъхва доверие и ангажираност и показва, че наистина вярваме в услугите, които предоставяме. Важно е да сме последователни в съобщението си и да демонстрираме ангажираността си.

2. Радикална вяра

Трябва да сте наистина уверен и да вярвате в това, което правите, защото само истинските убеждения могат да се предадат качествено на служителите около нас.

3. Говорете на лично ниво

За да сте ефективни в разговорите, мотивацията и влиянието върху служителите си, говорете им не на нивото, на което са, а на нивото, на което могат да са. Вникнете в потенциала на човека отсреща и го накарайте да го реализира, за да постигне необходимото за компанията или по-точно - за да е полезен на хората, на които помага компанията.

4. Говорете от сърце

Говорете за нещата, който карат вас да се вълнувате. За да развълнувате останалите, е важно да говорите за нещата, които мотивират вас, които ви вълнуват истински и ви правят полезни и отдадени на това, което правите.

Когато говорите със служителите си, винаги имайте наум "бъдещето, което желаете". С целите си на ум, ще можете във всеки разговор да комуникирате от сърце и насочвате заобикалящите ви в посоката, която искате, за да реализирате плановете си на практика.