Още по темата

За да достигнат до глобалния финал на конкурса за проекти, които могат да променят света, The Venture, организиран от Chivas Regal, Bee Smart победиха над 50 български бизнес концепции в първата му част, която се проведе в нашата страна между септември и декември.

Имате възможност да ги подкрепите на theventure.com между 9 май и 13 юни 2016 г.

Проектът на Bee Smart прави впечатление като един от най-значимите – голямата му цел е да спаси човечеството от глад.

“Знаете ли, че 30% от храната, която консумираме, зависи от пчелите, а те са напът да изчезнат?”, казва основателят Сергей Петров

“Нашата цел е да не позволим това да се случи”.

Всяка година 1/3 от пчелните популации умират, а без тях ще трябва да се разделим с продукти като кафето и бадемите, цените на плодовете и зеленчуците ще станат непосилни и дори някои животни, като например кравите, ще бъдат застрашени от изчезване.

Bee Smart са разработили софтуер, който позволява на пчеларите да следят състоянието на пчелите в кошера и сигнализира при наличие на проблем, за да може своевременно да се вземат мерки за неговото отстраняване.

В допълнение, информацията за състоянието на кошерите в целия свят ще се събира в единна база данни, чието анализиране ще има ключово значение за намирането на решение, което се справи с високата смъртност сред пчелите.

Неслучайно един от най-известните пчелари в света – Ранди Оливър, който усилено опитва да спре процеса – вече е направил поръчка за технологията на Bee Smart.

Стартиращата компания получи и други значими признания в последните месеци – инвестиция от бизнес акселератора NEVEQ 2, награда от World Summit Awards за иновации в сферата на  Health and Environment и приза за “Най-иновативен продукт” на пчеларското изложение в Пловдив.

Сега, след като заедно със своите конкуренти преминаха организиран от The Venture интензивен едноседмичен курс в университета в Оксфорд, който им помогна да подобрят своите лидерски способности, бизнес познания и презентационни умения, младите предприемачи са готови да се явят пред международно жури в Ню Йорк през юли, за да се опитат да го впечатлят и да получат сумата от 750 000 долара от общия награден фонд.

Останалите 250 000 долара ще бъдат разпределени с гласуване в интернет.

Между 9 май и 13 юни 2016 г. имате възможност да ги подкрепите на theventure.com; Всеки глас, който българите получат на този адрес, ще им донесе част от тази сума.

The Venture подкрепя разбирането, че на всеки пазар по света се заражда едно ново поколение потребители, които все повече вярват, че бизнесът трябва да бъде сила, която създава и работи в полза на доброто.

Социалната промяна все повече има нужда не само от усилията на правителства и неправителствените организации, но и от предприемачите, които могат да допринесат с идеите си за промяната на социалната среда около нас и Bee Smart са идентифицирани като притежатели на точно такъв потенциал.

За да научите повече за конкурса и да подкрепите българския финалист, посетете http://TheVenture.com и Facebook страницата на Chivas Regal.