Още по темата

Ключово търговско споразумение превръща Бургас във врата за китайските компании към европейските пазари.

В Китай бе подписано междудържавно споразумение, по силата на което се създава нов търговски маршрут към България. Това съобщиха от пресцентъра на Община Бургас .

Стоките ще бъдат превозвани първо с товарни влакове по линията Китай - Казахстан - Азърбайджан - град Поти в Грузия, а оттам ще стигат с кораб до Бургас и отново чрез железопътен превоз ще се отправят към останалите европейски държави.

Оператори на линията ще бъдат китайската държавна компания Zhengzhou International Hub Development and Construction Co (ZIH) и българската „Деспред” АД.

В началото на маршрута стои град Джънджоу, административен център на провинция Хънан. Той е един от големите центрове на китайското автомобило и машиностроене.

По-рано тази година кметът Димитър Николов посрещна в Бургас делегация от Джънджоу и им гарантира пълно съдействие при всички общи инициативи. Той упълномощи заместника си Красимир Стойчев да представя града при посещението на българската делегация в Китай тези дни.

Пред китайския бизнес е презентиран потенциала на Пристанище Бургас, Свободна безмитна зона, новите индустриални зони в общината. Акцент е поставен върху все още неразработената, но най-голяма като площ зона в Равнец (бившето военно летище). От китайска страна е заявен първоначален интерес към отварянето на складови бази тук, с цел дистрибуция на стоки към страните от ЕС.

В областта на образованието са проведени разговори за разкриването на паралелка с изучаване на китайски език в едно от бургаските средни училища. Китайската държава е готова да осигури за своя сметка необходимите квалифицирани преподаватели.

Обсъждана е възможността в перспектива техни студенти да се обучават в двата местни университета.

При посещението в Китай са изтъкнати туристическите предимства на Бургас. За директни самолетни полети обаче може да се мисли само, ако броят на китайските туристи, които посещават България годишно, надвиши 20 000.

Пред последните години китайските компании се превърнаха в глобални лидери в търговията.