размер на шрифта:

Кърменето влияе на образованието

15.06.2009 11:05

Американски учени твърдят, че кърмените деца имат по-високи оценки в училище и по-голям шанс да продължат в университет

Кърменето има връзка с образованието на децата, твърдят американски учени Кърменето има връзка с образованието на децата, твърдят американски учени

Кърменето влияе върху оценките на децата, твърди ново американско изследване.

Децата, хранени по този начин, имат по-високи оценки в училище и по-голям шанс да продължат в университет за разлика от мъниците, хранени с адаптирано мляко.

Проф. Джоузеф Сабиа и Даниел Рийс проучили подробно живота на 126 деца от 59 семейства, като ги сравнявали по начин на хранене веднага след раждането.

Те регистрирали и влиянието на фактори, които са трудно измерими, като майчиния интелект и семейната среда.

Резултатите от изследването, публикувани в сп. Journal of Human Capital, показват, че всеки допълнителен месец кърмене се равнява на повишение в успеха в средното училище с 0,019 точки и на вероятността за продължаване на образованието в колеж или университет с 0,014 точки.

"Резултатите от нашето изследване предполагат, че здравето и познавателните способности на децата се повлияват положително от кърменето и могат да доведат до важни дълготрайни ползи за образованието им.

Това обаче е само началото. Предстои сериозна работа, за да се установи сигурна причинно-следствена връзка", казва Сабиа.

Изследователите казват, че проучването им е първото, което използва информация за развитието на децата, за да изследва ефекта на кърменето върху образованието им.

"Като се фокусираме върху различията при отделните деца, дори и в едно семейство, ние можем да изключим вероятността, че фактори, свързани със семейството като социално-икономическия статус например, повлияват техния успех в училище", обобщава Даниел Рийс.

Източник: VESTI.bg
Снимки: ЕПА/БГНЕС,
коментари
За да коментираш трябва да си регистриран потребител коментирай
Страница:

Водещи новини

Отново: Плажът Вромос край Черноморец е радиоактивен и опасен

Отново: Плажът Вромос край Черноморец е радиоактивен и опасен

Новини16| Новини4337

Поредното сериозно предупреждение отправят специалисти от министерството на околната среда и водите и министерството на здравеопазването

Израелци и палестинци - първоначални договорености

Израелци и палестинци - първоначални договорености

Новини60| Новини1607

Държавният секретар на САЩ Хилари Клинтън откри във Вашингтон преките преговори между Израел и палестинците след почти двегодишно прекъсване

Горещи оферти