Още по темата

Министерството на отбраната преминава към пряко договаряне с участниците в процедурата за доставяне на двигателите. Поръчката за доставка на 10 двигателя за самолет МиГ-29 е прекратена. Тя беше обявена от военното министерство в средата на април.

Прякото договаряне се налага поради „заявените намерения от страна на Военновъздушните сили за постигане на по-добри условия, касаещи сроковете за доставка на 10 двигатели РД-33, сер. 2, за самолети МиГ-29”, гласи официалната позиция на възложителя.

Още на 2 август в авиобаза Граф Игнатиево, военният министър обяви, че българските въоръжени сили имат толкова самолети, колкото са необходими. Тогава той се похвали, че ще получим последните два двигателя от Полша, а ВВС ще имат още 10 двигателя по силата на новата обществена поръчка.

Преди месец на заседание на Комисията по отбрана в парламента, той отново заяви, че през ноември ще получим допълнително 2 двигателя от Пошла и в рамките на тази година би следвало да получим други 10. Така, министърът пресметна, че в края на годината ще имаме 6 МиГ-29 в летателна готовност, тъй като всеки самолет трябва да разполага и с резервен двигател.

На 4 октомври обаче е взето решение за прекратяване на обществената поръчка. От мотивите става ясно, че единственият участник, допуснат до участие в процедурата - българската фирма „Авиостарт” ЕООД, декларирал доставка на нови двигатели, които ще бъдат произведени през 2017 г. както и ремонтирани такива отново през 2017 г.

„Към датата на провеждане на процедурата участникът не може да предложи нито произведени, нито ремонтирани двигатели, които да може да достави”, се казва в доклад на комисия за възлагане на обществената поръчка. Комисията е категорична, че единственият поканен участник не отговаря на изискванията.

В доклада е записано още, че при отваряне на ценовото предложение, комисията констатира, че общата предложена крайна цена е 42 721 202,5 лв., при планирани финансови средства по процедурата в размер на 36 млн. лв.