Още по темата

Тази година от бранша очакват рекорден туристически сезон в България. Въпреки това самият премиер Бойко Борисов в понеделник призна, че 1 млн. българи са отишли на почивка в Гърция.

„Мога да се обзаложа, че тази година ще е най-силната туристическа година по българските курорти”. Това заяви за „Здравей, България” по NOVA Благой Рагин, председател на Българската хотелиерска и ресторантьорска организация.

„В момента геополитиката работи за нас. По нашите курорти има ръст на поляци, чехи, германци, англичани”, посочи той.

Вижте къде морето е по-хубаво - в България или Гърция.

Данните на Националния статистически институт обаче силно се разминават с тези обявявани в публичното пространство. Според журналиста Лияна Панделиева туристическият сезон тази година успява да навакса срива от миналата.

Според нея има ресторантски вериги, където реално се пуши, въпреки разпорежданията на закона.

Тя подчерта, че през миналата година, без да разполага с морски или ски курорти Чешката република е привлякла 28 милиона туристи.

5 съвета за здравословна и щастлива морска ваканция

6 от най-близките и райски плажове в слънчева Гърция

Когато морето беше черно-бяло

Хърватия, която е два пъти по-малка от нашата страна и почти няма пясъчни плажове, е посетена от 14 млн. туристи.

В същото време България се хвали със 7 милиона, които според данните на НСИ реално са 4 милиона.

Най-големият пясъчен плаж в Хърватия, „Златни рат” е в топ 10 на света, подчерта Панделиева.

Тя добави: „Някога Болата беше в топ 10 плажове на света. Той никога вече няма да може да попадне сред тези плажове, защото нашата общественост се пребори за това да може да се паркира върху самия плаж”.

По нейните думи в Хърватия къмпингуването например е скъпа услуга, докато в България хората паркират и разпъват палатки където си искат. На плажовете у нас се пуши, а нощем шумът от заведенията пречи на туристите да спят.

Рагин посочи, че България има по-добра материална база, която обаче невинаги се управлява добре и подчерта, че Хърватия дава 100 млн. евро на година, за да се рекламира като туристическа дестинация. Освен това използва нискотарифни полети, за да привлича туристи.

„Хората по целия свят търсят съдържание и качество. Искат да не бъдат лъгани, да не бъдат унижавани, да спят спокойно”, подчерта Панделиева.