Още по темата

Най-голямата социално отговорна инициатива на NOVA – „Промяната“ спечели своето трето отличие за 2016 г.

То бе присъдено на първите годишни награди на Българския офис на "Глобалния предприемачески мониторинг" (GEM) в категория „Медийна инициатива, която поставя във фокус добри примери”.

Отличието е признание към „Нова Броудкастинг Груп“ и фондация „Промяната”, част от Reach for Change, за цялостния принос и положителното въздействие, които инициативата оказва върху обществените възприятия за предприемачество и положителни модели за подражание.

Това е третото отличие, което „Промяната” печели през 2016 г.

В началото на годината инициативата спечели голямата награда "Инвеститор в обществото" на Българския форум на бизнес лидерите”, а през юни бе отличена за „Кампания и социална иновация” в шестото издание на наградите „Златна ябълка” на Националната мрежа за децата за принос към благосъстоянието на децата в България.

Междувременно бяха избрани петимата полуфиналисти в тазгодишното издание на конкурса „Промяната”.

Полуфиналисти в конкурса „Промяната" в СНИМКИ

След тримесечни обучения в Акселератора на инициативата, където 18 участника получиха ценни познания и съвети, свързани със спецификите на социалното предприемачество и създаването и менажирането на устойчиви бизнес модели, всеки от тях презентира проекта си пред жури от експерти на фондация „Промяната”, "Нова Броудкастинг Груп" и глобалния мениджър на Reach for Change Натали Енгдал.

„Впечатлена съм от проектите, които видях и от екипите, които работят по тях. Радвам се, че с всяка следваща година участниците в инициативата стават все повече и така, заедно, случваме промяната за по-добро и сигурно бъдеще на децата ни”– сподели тя.

Петимата полуфиналисти в "Промяната" 2016/17 са: Евгения Сарафова и Димитър Желев - Geograf.bg; Бояна Коцева и Даниела Садикова с проекта им ParaKids; Силвена Христова и Красимир Ламбов; Морис Гринберг и Евгения Христова - фондация "АСИСТ - Помагащи технологии" и Янита Кирова и Ива Лапатова - сдружение „Метаморфози“.

Следващият етап на конкурса предстои през ноември, когато чрез онлайн гласуване публиката ще има възможност да избере 3-те проекта финалисти, които ще получат финансиране, медийно внимание, менторска подкрепа, обучения и достъп до международната мрежа на "Промяната" през 2017 г.

Само за две години след старта си през 2014 г. "Промяната" показа, че социалното предприемачество има сериозен потенциал за развитие у нас.

През 2015 г. социалните предприемачи, част от първите две издания на "Промяната", благодарение на усилената си работа и желанието си да помогнат на децата в България, достигнаха до 545 български деца и промениха живота им към по-добро.

Паралелно с избора на новите проекти от третото издание на конкурса, Нова Броудкастинг Груп и фондация „Промяната” продължават да подкрепят и девет от настоящите социални предприемачи в "Промяната", които са си поставили за цел до края на 2016 г. да подобрят живота на повече от 1000 деца в България.