Потребителите и в България ще могат вече да определят „Продукт на годината“.

Програмата „Продукт на годината“ излъчва най-голямата световна награда за иновации в продуктите и услугите чрез гласуване от потребителите, съобщиха от Product of the Year Bulgaria.

За да обявят стратта на програмата и в България у нас пристигнаха изпълнителният директор на Product of the Year Worldwide г-н Филип Гелдер и мениджърът „Бизнес развитие“ г-н Еран Ясур.

Филип Гелдер, CEO, Product of the Year Worldwide
Филип Гелдер, CEO, Product of the Year Worldwide Източник: Product of the Year Worldwide

В присъствието на десетки лидери и експерти от водещи български и международни компании, опериращи в потребителския сектор на българския пазар, както и на представители на медиите, те представиха в детайли цялостната концепция на единствената маркетингова програма, която обединява силата на иновациите със силата на потребителите.

Основана преди 29 години във Франция, програмата „Продукт на годината“ оперира в десетки страни с една и съща цел: да насочи потребителите към най-новите предложения на пазара и да отличи производителите за качеството и иновациите, реализирани в продуктите им.

Същевременно наградата е силно послание към потребителите и дистрибуторите и е ефективно средство за насърчаване на продажбите.

„Продукт на годината“ осъществява най-голямото проучване за иновации в потребителския сектор на отделните пазари.

Следвайки уникалната методология на програмата, Nielsen Bulgaria ще реализира това изследване за нашата страна чрез национално представителна извадка на населението – следователно то ще отразява мнението на цялата нация, а не на група абонати на медии или на доброволци.

„Щастлив съм, че след почти 30 години успешно реализиране на Product of the Year по света програмата дебютира и на българския пазар. През всичките тези години успехът на наградите се дължи на два основни принципа: те служат като верен ориентир за потребителите да направят най-добрия избор сред стотиците нови продукти и услуги, лансирани всяка година на пазара, и са базирани изцяло на потребителския вот.“, каза Филип Гелдер, глобален изпълнителен директор на Product of the Year Worldwide.

Ралица Бехар, Представител за България, Product of the Year
Ралица Бехар, Представител за България, Product of the Year Източник: Product of the Year Worldwide

В конкурса за отличието „Продукт на годината“, могат да участват продукти и услуги, които са лансирани на българския пазар през последните 18 месеца (след юни 2015 г.).

Те трябва да демонстрират иновации в една или в повече от следните характеристики: функция, дизайн, опаковка.

Ако журито от експерти селектира определен продукт като иновативен, той става финалист и ще бъде класиран в съответната категория.

Победителите се определят единствено в резултат на потребителския вот.

Във всяка отделна категория победителят е само един и той получава ексклузивно лиценза на наградата „Продукт на годината“ и възможността да промотира своя триумф, като използва червеното лого неограничено в маркетинговите и публичните комуникации на продукта или услугата. Компаниите, чиито продукти са участвали в потребителското проучване (Победителите и Финалистите), получават доклад от изследването на Nielsen Bulgaria с подробен анализ на категорията.

ЗА PRODUCT OF THE YEAR

Програмата „Продукт на годината“ е основана през 1987 г. от водещия френски експерт и предприемач Кристиян ле Брет, дългогодишен маркетингов директор в L'Oréal. В продължение на 29 години програмата успешно се реализира в десетки страни. Наградата „Продукт на годината“ отдавна е международно утвърден стандарт за потребителско доверие.

ФОКУС ВЪРХУ ИНОВАЦИИТЕ

Георги Камов, консултант за иновации, автор, лектор
Георги Камов, консултант за иновации, автор, лектор Източник: Product of the Year Worldwide

Продуктите и услугите, които кандидатстват за наградата „Продукт на годината“, трябва да демонстрират иновация в своята категория.

Тя може да се съдържа във функцията, дизайна или опаковката на продукта.

Кандидатствалият продукт/услуга може да бъде напълно нов(а) на пазара или да бъде добавена полезна иновация към вече съществуващ продукт/услуга.